به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید مازندرانی روز دوشنبه درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گنبدکاووس، اظهار داشت بر اساس آمار، نرخ بیکاری گلستان درفصل بهار امسال 13،6 درصد بوده است که درمقایسه بامدت مشابه سال قبل 2 دهم درصد کاهش دارد.
وی با اشاره به سیاست و بسته های حمایتی دولت درحوزه اشتغال درسال 96، افزود: براین اساس و در یکی از بسته های حمایتی، پرداخت 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال در کشور پیش بینی شده است که بر اساس نرخ بیکاری استان ها توزیع می شود.
مازندرانی با بیان اینکه هنوز سهم استان ها از این تسهیلات مشخص نشده است، اضافه کرد: دولت با این تسهیلات و دیگر بسته های حمایتی، برای ایجاد اشتغال به مقدار 971 هزار شغل در سالجاری تلاش می کند که سهم استان گلستان از این مقدار، 25 هزار شغل است.
وی تصریح کرد: درصورت تحقق سیاست های حمایتی دولت و تلاش دستگاه های اجرایی، نرخ بیکاری استان گلستان حدود یک درصد کاهش می یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ورود سالانه 10 تا 15 هزار نفر به جمعیت متقاضیان شغل و نیز تمایل بانوان به بازار کار، یادآور شد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید از همه ظرفیت های استان و شهرستان ها بویژه درحوزه تعاون استفاده شود.
مازندرانی بابیان اینکه 20 درصد تسهیلات پیش بینی شده رونق تولید درسال 96 به بخش تعاون و اشتغال دراین حوزه اختصاص می یابد، گفت: گلستان و گنبدکاووس ظرفیت بالایی در بخش تعاون دارند که حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و تولید فرش دستباف ترکمن بخشی از این ظرفیت ها است.
وی، افزایش هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها، پرهیز از بخشی نگری، همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات، شناسایی ظرفیت های اشتغال پایدار در حوزه های مختلف و براساس ظرفیت های بومی و محلی (توسعه درون زا) را در ایجاد اشتغال پایدار مهم دانست و افزود: اداره کل تعاون گلستان امسال طرح رفع بیکاری در 14 روستا (هر شهرستان یک روستا) را در برنامه دارد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان، فرماندار ویژه و مدیران عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدی گنبدکاووس نیز حضور داشتند.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.