علی علیراده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان سطح آماده برداشت محصول گندم کلاله در سال زراعی جاری را 57هزار و286هکتار اعلام کرد و افزود: کشاورزان این شهرستان 127هزار و 760تن از گندم تولیدی خودرا به هفت مرکز خرید تضمینی این محصول تحویل دادند.
وی گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در پایان برداشت محصول گندم، در اراضی آبی این شهرستان میزان متوسط تولید گندم در هر هکتار سه هزار و 950 کیلوگرم و در اراضی دیم سه هزار و 100 کیلوگرم بوده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: از مجموع محصول برداشت شده گندم این شهرستان، بخشی به مراکز خرید شهرستان های همجوار ارسال شده و بخشی نیز به عنوان خود مصرفی به وسیله کشاورزان نگهداری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی کلاله اظهار داشت: تلاش بی وقفه، همکاری و تعامل کشاورزان و کارشناسان زراعت در بهبود کیفی و افزایش تولید محصول گندم ، این شهرستان را به یکی از مراکز تولید گندم در کشور تبدیل کرده است.
علیزاده سطح زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان را افزون بر 60 هزار هکتار و میزان تولید محصول را 198هزارتن اعلام کرد.
وی کاهش سطح کشت، پراکنش نامناسب بارندگی ، تنش سرمایی و فقدان بارندگی در ماه های آذر و دی 95 را از عوامل کاهش تولید محصول گندم در سالجاری زراعی نسبت به سال گذشته ذکر کرد.
در شهرستان 110 هزارنفری کلاله در شرق استان گلستان 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد.
/1860/7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.