ایرج رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود 170 میلیون ریال وجه نقد در حساب بانکی خانه مطبوعات وجود داشته است که گویا 30 میلیون ریال بابت حقوق به همسر رییس پرداخت شده و از هزینه کرد بقیه پول اطلاعی در دست نیست.
وی با یادآوری خالی کردن حساب بانکی خانه مطبوعات یک روز پس از برکناری اعضای هیات مدیره اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان مرجع نظارتی این تشکل پیگیر تخلفات خانه مطبوعات استان است.
وی همچنین گفت: بازرسان خانه مطبوعات گلستان به دلیل ناکارآمدی و عدم شفافیت مالی این تشکل درخواست برگزاری مجمع فوق العاده را داده بودند که در جلسه برگزار شده اکثریت اعضا رای به برکناری هیات مدیره دادند.
وی بیان کرد: مدیر برکنار شده خانه مطبوعات گلستان نیز در این مجمع فوق العاده حضور و در رای گیری شرکت کرد.
رمضانی به نظر مدیر خانه مطبوعات گلستان مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت بازرسان این تشکل از هفت ماه قبل تاکنون نیز اشاره کرد و گفت: مطابق اساسنامه تا زمان تعیین بازرسان جدید افراد قبلی با برخورداری از همه اختیارات قانونی می توانند به کار خود ادامه دهند.
در همین پیوند مدیر خانه مطبوعات گلستان طی گفتگو با خبرنگار ایرنا برگزاری مجمع فوق العاده خبرنگاران را غیرقانونی دانست و بر ادامه کار خود و سایر اعضا تاکید کرد.
یحیی آذرسا (آذری) بیان کرد: متاسفانه بازرسان خانه مطبوعات گلستان با استنباط غلط و شخصی از اساسنامه اقدام به تشکیل مجمع فوق العاده کردند در حالی که تشکیل این جلسه نیازمند رای گیری در مجمع عمومی و کسب اکثریت آرای اعضا بوده است.
آذری به این پرسش که اگر جلسه مجمع غیرقانونی بود چرا در آن شرکت کرده و حتی رای دادید؟ پاسخی نداد.
مدیر خانه مطبوعات گلستان به موضوع برداشت غیرقانونی موجودی حساب بانکی خانه مطبوعات نیز اشاره کرد و گفت: این برداشت با نظر اعضای هیات مدیره و به منظور خرید کارت هدیه روز خبرنگار برداشت شده است.
آذری بیان کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان انتظار داریم ایرادات ما به برگزاری مجمع فوق العاده خبرنگاران استان و اتفاقاتی که در آن روز افتاد را بررسی کرده و بدون جانبداری مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی توقف فعالیت خانه مطبوعات گلستان را منوط به تغییر اعضای هیات مدیره و ثبت آن در روزنامه رسمی دانست و گفت: تا زمان ثبت نشدن این تغییرات همه اقدامات و فعالیت ما قانونی است.
3091 /1648 /6203
* خبرنگار: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.