به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضان بهرامی بعداز ظهر جمعه درجلسه هم اندیشی استفاده از ظرفیت های ریلی گلستان درحوزه بازرگانی که باحضور معاون در امور سیاست سرمایه گذاری و صنعتی استان منگستائو قزاقستان در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس برگزار شد، گفت: راه اندازی این خط پروازی برای رفت و آمد تجار و توسعه روابط اقتصادی دو کشور ضروری است.
وی گفت: علاوه بر ایجاد خط پروازی بین دو استان که سفیر قزاقستان نیز قول راه اندازی آن را داد، راه اندازی دفتر تجاری در دو استان گلستان و منگستائو قزاقستان از دیگر بندهای تفاهم نامه بود که هنوز طرف قزاقستانی برای راه اندازی دفتر اقدام نکرده است.
بهرامی، اجرای تفاهم نامه بین دو استاندار را منوط به پیگیری بیشتر مسئولان ذیربط دانست و اضافه کرد: طرف ایرانی آمادگی کامل برای اجرای تفاهم نامه را دارد.
وی تصریح کرد: برای ایجاد زیرساخت های توسعه اقتصادی بین دو استان گلستان و منگستائو قزاقستان هیچ مشکلی وجود ندارد و در سایه حمایت استانداران و کمیسیون مشترک دو استان، این امر محقق می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان تسهیلات صدور روادید بین دو کشور را از دیگر نیازهای توسعه روابط اقتصادی دو استان دانست و اظهار داشت: سفر بدون روادید بین دو استان گلستان و منگستائو نیازمند همکاری دو جانبه بویژه تصویب پارلمان قزاقستان است.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه باورژان بایموخانوف مدیرعامل سابق راه آهن قزاقستان نیز در سخنانی با اشاره به دور نمای 20 ساله راه آهن قزاقستان، ترکمنستان و ایران برای جابجایی سالانه 6 میلیون و 775 هزار تن در سال، تحقق این هدف با توجه به ظرفیت های دو کشور ممکن دانست.
وی که در حال حاضر مدیرعامل شرکت سامان ترانس قزاقستان می باشد، افزود: بخش خصوصی این کشور آمادگی سرمایه گذاری در بخش های صادرات غلات، تولید آرد، پرورش دام زنده و طرح های بندر خشک اینچه برون را دارد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه ربیعی معاون استاندار گلستان، مدیران کل راه آهن و گمرکات گلستان و برخی نمایندگان بخش خصوصی دو کشور حضور داشتند.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.