به گزارش ایرنا در گلستان 13 شهرک و 10 ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که 12 شهرک و 9 ناحیه صنعتی آن قابلیت واگذاری زمین به منظور سرمایه گذاری صنعتی اعم از داخلی و خارجی را دارند و برخی نیز فعال هستند.
طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان از مجموع یکهزار و 11 قرارداد بسته شده در شهرک ها و ناحیه های صنعتی استان، 669 واحد با سرمایه گذاری 7 هزار و 303 میلیارد ریال و اشتغالزایی 12 هزار و 505 نفر در حال بهره برداری است.
هم مرز بودن گلستان با کشور ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با سایر کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، داشتن 130 کیلومتر ساحل خزری و نزدیکی با بندر امیرآباد ونوشهر دراستان مازندران، فعال بودن گمرک اینچه برون در شرق استان و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی است که جذب سرمایه گذار خارجی را برای بهره گیری از امکانات فراهم شده در شهرک ها و نواحی استان به منظور فعالیت دوچندان می کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در این پیوند گفت که شهرک ها و نواحی صنعتی این استان ظرفیت بسیار خوب برای فعالیت سرمایه گذاری خارجی بوده و به همین منظور علاوه بر 12 شهرک فعال، شهرک یکهزار هکتاری منطقه ویژه اترک را برای این منظور در نظر گرفته شده است.
به گفته حجت الله خلیل زاده؛ اترک در مرحله نخست به وسعت 250 هکتاربا ایجاد زیرساخت های موردنیاز از جمله آب، برق، مخابرات، گاز، راه ارتباطی برای جذب سرمایه گذار آماده واگذاری برای فعالیت صنعتی شده است.
وی اظهار داشت: هم اینک دو سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی بندرگز و یکهزار هکتاری اترک انجام و این واحدها در حال بهره برداری است.
مدیرعامل شهرک های صنعتی گلستان گفت: واحد تولیدی پژوهان پلاست تولید کننده انواع پری فرم و قطعات پلاستیکی یخچال و فریز در شهرک صنعتی بندرگز توسط سرمایه گذاران چینی احداث و در حال بهره برداری است.
خلیل زاده ادامه داد: واحد تولیدی لعل سقف هیرکان تولیدکننده پوشش های پلاستیکی سقف نیز در شهرک هزار هکتاری صنعتی اترک نیز ایجاد و در حال فعالیت است.
وی گفت: این دو واحد تولیدی با سرمایه گذاری خارجی برای 26 نفر شغل ایجاد کرده است.
به گفته وی؛ یک واحد تولیدی با سرمایه گذاری خارجی در زمینه تولید پودر کربنات کلسیم نیز در شهرک صنعتی گنبدکاووس احداث و در مرحله نصب ماشین آلات است.
پیشتر مدیرکل امور اقتصادی و دارائی گلستان به ایرنا اعلام کرده بود: از ابتدای دولت یازدهم تا بهمن سال قبل 344 موافقت اولیه سرمایه گذاری در استان صادر شده است که اجرا و بهره برداری از آنها افزون بر 16 هزار فرصت شغلی فراهم می کند.
به گفته داود طبرسا؛ ارزش ریالی موافقت نامه های صادر شده، در مجموع قریب به 42 هزار میلیارد ریال است که افزون بر 400میلیون دلار از این موافقت های اولیه در حوزه سرمایه گذاری خارجی است.
در گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت وجود دارد، اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی استوار است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.