ابوطالب قزلسفلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص اعتراض برخی از اهالی روستاهای شیرین آباد، افراتخته و سیاه رودبار علی آباد مبنی بر ضرورت جلوگیری از نشانه گذاری و قطع درختان برای ایجاد معدن، افزود: محدوده تعیین شده برای فعالیت معدن دارای پوشش ضعیف درختی است و جای نگرانی وجود ندارد.
وی در خصوص پوشش گیاهی حاشیه جاده و قطع تعدادی درخت، درختچه و نهال جنگلی ابراز داشت: این اقدام مشروط به جبران خسارت به عرصه و اعیان منابع طبیعی بوده و اقدام لازم در خصوص نشانه گذاری و صدور مجوزهای قانونی در حال پیگیری است.
وی در خصوص سابقه راه اندازی معدن شیرین آباد نیز گفت: تیرماه 94 دادستان وقت علی آباد در پی اعتراض مردمی به موضوع ورود کرده بود که نتیجه آن اتخاذ تصمیم کنونی مبنی بر کاهش محدوده طرح است.
به گفته وی؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از سال 89 در محدوده ای به وسعت 50 هکتار برای صدور پروانه اکتشاف معدن استعلام داشت که پس از بازدید، بررسی و طبق نظر اعضای گروه کارشناسی کمیته معدن و منابع طبیعی با 20 هکتار آن موافقت شد هرچند در نهایت به 4 هکتار کاهش یافت.
در همین پیوند هومن هادیان معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت که معدن کوهی شیرین آباد علی آباد با وجود دریافت پروانه اکتشاف و بهره برداری هنوز فعال نشده است.
روستای شیرین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان علی آباد که در دهانه جنگلی زرین گل قرار دارد از طریق جاده جنگل ابر به شاهرود متصل است.
شهرستان علی آباد با 4 شهر علی آباد کتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین و حدود 70 روستا در مرکز گلستان به سبب پوشش انبوه جنگلی دارای جاذبه گردشگری است.
6204/1648 /2729
*خبرنگار: علی اصغر تیموریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.