به گزارش ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه سه شنبه در دیدار با جامعه ورزش استان به مناسبت هفته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اظهار کرد: اگر خواهان جامعه ای شکوفا هستیم باید توجه ویژه ای به ورزش همراه با معنویت داشته باشیم که این امر به رفع ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در جامعه کمک می کند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید قدر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را بدانیم و با گسترش این رشته مسیر جهانی شدن این رشته سنتی ایران را هموار کنیم.
امام جمعه گرگان افزود: ورزشکاران در مسیر حضور درعرصه قهرمانی تنها به فکر کسب عنوان و مدال نبوده و لازم است بیش از بالا رفتن از سکوی قهرمانی به دنبال اخلاق محوری و منش قهرمانی باشند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دوران قهرمانی و مدال آوری کوتاه و گذرا بوده ،اما منش پهلوانی و اخلاقی، ابدی و جاودانه است.
آیت الله نورمفیدی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ پهلوانی و جوانمردی توجه خاصی دارد، زیرا جوانان پرورش یافته در مکتب ولایی در حفظ اسلام، عزت، شرف و ایثار تلاش می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند جوانان را به گمراهی بکشاند، گفت: جوانان سرمایه‌های با ارزشی هستند و دشمنان با روش‌های مختلف سعی در آسیب به این قشر و رسیدن به اهداف شوم خود دارند.
به گزارش ایرنا مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم در این دیدار بر لزوم ترویج هر چه بیشتر ورزش پهلوانی تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه و نهادینه کردن این رشته در بین نسل های جدید تأکید کرده اند و برهمین اساس باید برای ترویج این ورزش در جامعه بیشتر تلاش شود.
بهمن طیبی به راه اندازی خانه جوان در گرگان اشاره کرد و گفت: افتتاح خانه جوان بیانگر گفتمان غالب در کشور و نشان دهنده رویکرد و سیاست‎‎های دولت تدبیر و امید به حمایت همه جانبه از فعالیت های مردم نهاد است.
به گفته وی؛ با همین رویکرد راه اندازی این خانه در همه شهرهای استان مد نظر است.
3091/1648
تنظیم: میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.