به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فرمانداری علی آباد کتول، علی نصیبی اظهارداشت که تمامی موارد درخصوص اطلاعات مشاغل و خدمات روستایی در این بانک اطلاعاتی ذخیره می شود.
وی اضافه کرد: سامانه جامع کارآفرینی روستاهای استان در حال تکمیل است و با راه اندازی آن بانک اطلاعاتی قدرتمندی از مشاغل فعال در روستاها، قوانین و مقررات و هر گونه فعالیت اقتصادی که در هر یک روستاهای استان صورت می گیرد در اختیار مراجعین قرار داده می شود.
نصیبی در خصوص طرح ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار در روستاها نیز گفت: پیگیری این طرح از طریق ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور برعهده معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گذاشته شده و در استان ها نیز این وظیفه بر عهده اداره امور روستایی است.
به گفته وی؛ دستگاه های اجرایی براساس تسهیلاتی که برای طرح های زیرمجموعه خود پرداخت می کنند باید سهم بخش روستایی و اشتغال آن را نیز مشخص کنند.
مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان افزود که در همین زمینه تعهد استان ایجاد شش هزار و 117 فرصت شغلی بود که هفت هزار و 220 شغل ایجاد شد.
وی همچنین بر اجرای پروژه های عمرانی وتوسعه مباحث فرهنگی واجتماعی در مناطق روستایی تاکید کرد و افزود: پرداخت تسهیلات با سود 8 درصد به طرح های اشتغالزای دهیاری ها برای خرید کارخانه آسفالت واحداث جایگاه عرضه سوخت از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه روستاهای استان است.
جلسه ماهانه دهیاران بخش مرکزی علی آباد با حضور احمد تجری مفرد فرماندار،ملک حسینی بخشدارمرکزی ودهیاران درمحل ایستگاه چوب دهنه زرین گل برگزار و در پایان از خدمات سه تن از دهیاران قدر دانی شد.
ملک حسینی بخشدار مرکزی این شهرستان نیز در سخنانی، دهیاران رابه عنوان پل ارتباطی مردم ومسئولین قلمداد کرد وبر تلاش حداکثری آنان در منعکس کردن ،پیشگیری و رفع مشکلات روستاها تاکید نمود.

** افتتاح چند پروژه درعلی آباد کتول
مراسم افتتاح متمرکز چند پروژه در بخش مرکزی علی آبادکتول با حضور فرماندار، مدیرکل و معاون دفتر امور روستایی، بخشدارمرکزی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان در روستای مهدی آباد برگزار شد.
این پروژه ها شامل احداث پارک وبوستان کودک روستای مهدی آباد، طرح جمع آوری آبهای سطحی در روستاهای پیچک محله وبهلکه نفس و پیاده روسازی در روستاهای آلوستان وحاجی کلاته است.
علی آباد کتول از توابع استان گلستان است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.