به گزارش دریافتی صبح دوشنبه ایرنا ،محمود ربیعی در حاشیه بازدید از مجتمع میگوی گمیشان اظهارداشت: احداث کانال آبرسان به طول 12 کیلومتر و احداث کانال و زهکش آبرسان لاین سه به چهار (mc) هر دو به طول یکهزارو700متر اقدامی برای انتقال آب دریا به سایت پرورش میگوی گمیشان است.
وی افزود: با توسعه زیرساخت های سایت، زمینه های لازم برای افزایش تولید، پرورش، عمل آوری و بسته بندی فرآورده های میگو فراهم خواهد شد.
ربیعی؛ میگو را محصولی استراتژیک دانست و گفت که با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده انتظار می رود تولید سایت میگو گمیشان 30 درصد بیشتر ازسال گذشته باشد.
فرماندار گمیشان نیز سایت میگو رابزرگترین پروژه اقتصادی شهرستان برشمرد و اضافه کرد: سایت میگوی گمیشان مدل و طرح کاملی از تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است و دولت نیز در چهار اخیر سال اعتبارات ویژه ای برای توسعه این سایت در نظر گرفته است.
وی، توسعه سایت میگو را زمینه سازایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان گلستان بیان کرد.
قبل از این بازدید ، نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، سرمایه گذار کشور بنگلادش، فرماندار گمیشان، مدیران کل معاونت هماهنگی امور اقتصادی، شیلات، امور اقتصادی و دارایی گلستان و سرپرستی شعب بانک کشاورزی استان برگزار شد.
به گزارش ایرنا سایت پرورش میگو گمیشان واقع در شمال غرب گلستان، تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه گونه وانامی را انجام می دهد.
در سال 95 حدود 1120 تن میگو از 25 مزرعه پرورشی در شهرستان گمیشان برداشت شد که نسبت به راندمان تولید سال قبل از آن افزایش 57 درصدی داشت.
80 درصد میگوی تولید شده در گلستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای شرقی و اروپا از جمله امارات، چین، ویتنام و اسپانیا صادر می شود و 20 درصد باقیمانده به مصرف داخلی در کشور و استان می رسد.
در حوزه عمل آوری و بسته بندی میگوی گلستان 5 مرکز فعال بوده و یک مرکز نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
7333/1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.