به گزارش ایرنا از این اداره کل ،سعید مازندرانی روز یکشنبه درجلسه کارگروه اشتغال شهرستان بندرگز در غرب استان گلستان از آماده سازی و طراحی بسته های ستاد اقتصاد مقاومتی در جهت ایجاد اشتغال جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی نیز خبر داد و افزود: یکی از این بسته ها در جهت توانمندسازی و حمایت از اشتغال است.
وی اضافه کرد: درسال جاری 20هزارمیلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای بنگاههای جدید اقتصادی کشور درنظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون گلستان اظهار داشت که پیش بینی می شود بیش از 600 میلیارد تومان سهم این استان باشد.
وی به طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و اجرای آن به صورت پایلوت در گلستان نیز اشاره کرد و گفت که این طرح امسال به صورت کشوری اجرا می شود.
به گفته وی؛ جذب و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی، انتقال مهارت و تجربه و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار از اهداف مد نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان پیش از این گفته بود که امسال 4 هزار و 200 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در استان جذب خواهند شد.
به گفته وی؛ در اجرای طرح کارورزی سال گذشته به صورت آزمایشی (پایلوت) در گلستان 550 نفر توانستند در واحدهای کارگری جذب شوند.
علی‌اصغر میرزایی فرماندار بندرگز نیز سهم شهرستان را از اجرای طرح کارورزی و اشتغال در کارگاه‎های تولیدی، حدود 300 نفر بیان کرد.
شهرستان بندرگز با50 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در 42کیلومتری گرگان واقع است.
ش/1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.