به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرید براتی سده روز شنبه در همایش تجلیل از فعالان پیشگیری و درمان اعتیاد در گرگان مرکز استان گلستان اظهار کرد: کل بودجه دستگاه ها برای مبارزه با مواد مخدر 48 میلیارد ریال است و در مقابل بودجه های اختصاص یافته برای درمان معتادان از 300 میلیارد ریال فراتر است.
وی افزود: اقدامات فراوانی در بخش مبارزه با مواد مخدر صورت می گیرد ،اما باز هم روز به روز بر تعداد مراجعه کنندگان به مراکز افزوده می شود که لازم است علاوه بر روزآمد کردن شیوه درمان و مبارزه با مواد مخدر، از توان بخش های گوناگون جامعه هم استفاده شود.
رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی؛ تغییر مداوم الگوی مصرف مواد مخدر را یکی از مشکلات این بخش دانست و گفت: هم اکنون و با توجه به آمارهای موجود ،مواد مخدر'تریاک ،گل و شیشه' در رده های اول تا سوم استفاده بوده و به دلایل گوناگون مانند مبارزه با مراکز تولید شیشه و همچنین آگاهی مردم، جایگاه این ماده در میان مصرف کنندگان درحال تغییر است.
براتی سده، پیشگیری را از عوامل موثر در کاهش ابتلا به مواد مخدر دانست و گفت: نباید این بخش تاثیر گذار را نادیده گرفت چرا که همواره توان مصرف کنندگان در مقایسه با برنامه های پیشگیرانه بیشتر است.
وی؛ بر لزوم بهره مندی بیشتر از توان نیکوکاران برای تقویت مراکز مبارزه با مواد مخدر و ترک اعتیاد تاکید کرد و گفت: اگر نتایج ثمربخش فعالیت مراکز پیشگیری از اعتیاد برای خیرین تشریح شود ، زمینه برای حمایت مداوم آنها از این مراکز ایجاد می شود.
رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی بیان کرد: مدیران مراکز باید در جهت جذب بیشتر نیکوکاران تلاش کرده و خود را از وابستگی به بودجه های اندک سازمان بهزیستی خارج کنند.
در پایان این مراسم از مراکز فعال و برتر ترک اعتیاد استان گلستان تجلیل شد.
تاکنون 38 مرکز اقامت معتادان مرد و 3 مرکز اقامت و ترک اعتیاد ویژه زنان در گلستان راه اندازی شده است.
همچنین 60 مرکز ام ام تی ( درمان نگهدارنده متادون ) در گلستان فعال است و سال گذشته بیش از 7 هزار نفر از خدمات این مراکز برای ترک اعتیاد بهره مند شدند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.