به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرید براتی سده روز شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه بازآموزی مهارت های زندگی ویژه کارشناسان بهزیستی استان های کشور در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: مطابق آمارهای موجود 2 میلیون و 808 هزار نفر در کشور مواد مخدر مصرف می کنند.
وی بیان کرد: برای همه این گروه ها برنامه های پیشگیرانه و درمان اجرا می شود تا با تکیه بر روش های روزآمد ، گام های مهمی برای ترک اعتیاد آنها و کاهش آسیب های این معضل برداشت شود.
رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: یکی از ویژگی های برنامه های در دست اجرای بهزیستی برای ترک معتادان، جامعیت مراحل درمان و باورپذیری لزوم ترک اعتیاد در بیماران است.
براتی سده ادامه داد: اگر معتادان مراحل ترک اعتیاد را با اجبار سپری کنند ، توفیقی در انجام آن ایجاد نخواهد شد .
وی گفت: معتادان باید به این نتیجه برسند که لازم است اعتیاد خود را ترک کنند که در صورت درونی شدن این تفکر ، ترک اعتیاد بسیار آسانتر و مدت زمان آن کوتاه تر خواهد شد.
رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی به بهره برداری از مرکز ترک اعتیاد زنان در گلستان اشاره کرد و گفت: این مرکزظرفیت پذیرش 50 معتاد را دارد که لازم است خدمات مرتبط با آن در همه مناطق توسعه پیدا کند.
براتی سده بیان کرد: هم اینک 36 مرکز ترک اعتیاد ویژه زنان در کشور مشغول فعالیت بوده که یکی از مشکلات جدی آن به روز نبودن خدمات نسبت به تغییرات الگوی مصرف است.
وی در ادامه به خدمات پیشگیرانه بهزیستی در بخش های دیگر اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها تلاش برای جلوگیری از بیماری های چشم با اجرای طرح غربالگری دانش آموزان است.
رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی بیان کرد: پارسال 3 میلیون کودک پیش دبستانی کشور تحت آزمایش های مرتبط با غربالگری چشم قرار گرفتند و افراد دارای مشکلاتی مانند تنبلی چشم شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شدند.
وی گفت: 4 درصد این کودکان معاینه شده از مشکلات بینایی رنج می بردند که شناسایی به موقع می تواند مسیر درمان و حل همیشگی مشکلات آنها را کوتاه تر کند.
براتی سده راه اندازی و توسعه مراکز مشاوه را یکی ازبرنامه بهزیستی برای کاهش تنش های روانی و جلوگیری از آسیب هایی مانند طلاق دانست و گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت حدود 23 درصد مردم ایران از مشکلات روان شناختی رنج می برند که استفاده ازخدمات مشاوره ای می تواند آسیب های این روان پریشی ها را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی به راه اندازی هزار و 800 مرکزمشاوره در کشور اشاره کرد و گفت: با ارائه مشاوره های به موقع و مداخله های هدفمند، سال گذشته از بروز طلاق میان هزار خانواده در کشور جلوگیری شد.
دوره بازآموزی 5 روزه مهارت زندگی کارشناسان بهزیستی استان های کشور از امروز در گرگان آغاز شد.
در این دوره اصول پیشگیری، مهارت های ارتباطی ، جرئت مندی و مدیریت خشم آموزش داده می شود.
3091*/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.