حجت اله خلیل زاده روز شنبه به ایرنا اعلام کرد که دریافت سند مالکیت برای واحدهای تولیدی مستقر در 9 ناحیه صنعتی انتقالی از سازمان جهاد کشاورزی که عمده مالکیت این واحدها مشاعی بوده، در اولویت برنامه های کاری قرار دارد.
وی از اخذ سند مالکیت ناحیه صنعتی امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی واقع در غرب گلستان به مساحت 10 هکتار و 'صورت مجلس تفکیکی' شهرک صنعتی اترک در شرق استان و در وسعتی معادل 500 هکتار و مجتمع های کارگاهی شهرک صنعتی آق قلا خبر داد.
خلیل زاده اضافه کرد: واحدهای تولیدی دارای شرایط اخذ سند مالکیت قطعی می توانند با مراجعه به شرکت شهرک های صنعتی استان و ارائه پروانه بهره برداری و پروانه پایان کار و طی سایر تشریفات قانونی اقدام به دریافت سند مالکیت برای واحدهای خود نمایند.

*منع بودن مشاوران املاک برای انجام معامله در شهرک ها و نواحی صنعتی
مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز از منع مشاوران املاک برای انجام معاملات در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از وقوع تخلف، مراتب به مشاوران املاک استان از طریق اتحادیه مربوطه ابلاغ شده است.
محمد ایری اظهار داشت: برابر قراردادهای منعقد شده، طرف های قرارداد هیچگونه مالکیتی نسبت به زمین تخصیصی در شهرک ها و نواحی صنعتی به دست نمی آورند و بی توجهی به این مساله مسئولیت های کیفری را برای افرادی که به این موضوع توجه نمی کنند، به دنبال خواهد داشت.
وی یادآور شد: اراضی صنعتی ایجاد شده در شهرک ها و نواحی صنعتی به ویژه در استان های شمالی که با محدودیت اراضی صنعتی مواجه هستند از ارزش بالایی برخوردارند و به همین دلیل، نظارت و بررسی قراردادهای منعقد شده و پایش طرح ها از اولویت های حوزه حقوقی شرکت شهرک های صنعتی استان است.
ایری اضافه کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان ضمن مقابله با بورس بازی اراضی در شهرک ها و نواحی صنعتی، در صورت مشاهده ،اقدام قضایی برای آزادسازی زمین های راکد را دنبال تا زمینه واگذاری اراضی به متقاضیان جدید سرمایه گذاری فراهم شود.
از مجموع یکهزار و 11 قرارداد منعقده در22 شهرک و ناحیه صنعتی گلستان 669 واحد با سرمایه گذاری هفت هزار و 303 میلیارد ریال و اشتغالزایی 12 هزار و 505 نفر درحال بهره برداری هستند.
استان مرزی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد ساکنان آن بیشتر بر پایه کشاورزی استوار است.
6204/1648
تنظیم: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.