به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا از دفتر امام جمعه گرگان ،آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جمعی از روحانیون وعلمای عراق در گرگان اظهارداشت: همه دشمنان دورهم جمع شده اند تا به اسلام واقعی ضربه وارد کنند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، تکفیری ها به اسم اسلام علیه اسلام حقیقی فعال هستند، عنوان داشت: امروزه استکبار، اسرائیل و تکفیری ها دست به دست هم داده اند تا به دین اسلام ضربه وارد کنند.
آیت الله نورمفیدی اظهار نمود: دشمنان همچنین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز دست به توطئه های مختلف و جنگ علیه ملت ایران زدند، اما وحدت و اتحاد مردم ما باعث شد که کشور براین مشکلات غلبه کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در منطقه ،افزود: این وعده الهی و قرآنی است که ایران توانسته به این عظمت برسد و در همه صحنه های داخلی و خارجی صاحب نظر بوده و دشمنان را به وحشت انداخته است.
امام جمعه گرگان با ابراز خوشحالی از پیروزی و موفقیت های ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور در بیرون کردن داعشی ها، گفت: عراق را مانند کشور خود می دانیم و برای همه کشورهای مسلمان از جمله عراق نیز امنیت و توسعه را آرزومندیم.
آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: اختلاف باعث از هم پاشیدن جامعه است و امروزه کشور عراق نیز هیچ راهی جز از بین بردن اختلافات ندارد و چه شیعه و چه سنی باید از کشور خود دفاع کرده و با هم متحد باشند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در عراق این زمینه وجود دارد که با محوریت آیت الله سیستانی وحدت و استقلال در این کشور برقرار شود.
امام جمعه گرگان اضافه کرد که رفع اختلاف و همدلی واحد نقش اساسی در پیشبرد اهداف حسنه دارد و در این بین با هر کسی که باعث اختلاف و تفرقه افکنی است باید برخورد باید کرد.
رییس هیات روحانیون و علمای اهل تسنن و تشیع کشور عراق نیز گفت: نمونه حقیقی از وحدت، همدلی و یکپارچگی را از نزدیک در ایران اسلامی دیدیم و لمس کردیم.
شیخ علی صالحی زهیری افزود: امروزه شاهد آن هستیم که کشور ایران توانسته بر همه توطئه های دشمنان فائق آمده و نقشه های استکبار را نقش بر آب کند.
وی با بیان اینکه، وحدت و انسجام مذاهب را در ایران اسلامی قبلا شنیده بودیم و اینک از نزدیک شاهد و ناظر آن هستیم، اظهار کرد: در دیدارهای اخیر ثمره انقلاب در این کشور بزرگ را در نحوه تدریس در دانشگاه ها، منابع تدریس و حضور و تحصیل طلاب شیعه و سنی در کنار هم از نزدیک مشاهده کرده و نمونه بارز همزیستی مسالمت آمیز را از نزدیک لمس کردیم.
رییس هیات روحانیون و علمای اهل تسنن و تشیع کشور راق با بیان اینکه، وحدت کلمه را در سیاست های مقام معظم رهبری شاهد هستیم و برگزاری هر ساله اجلاس کشورهای اسلامی ثمره نگاه وحدت گرایانه در ایران اسلامی است، افزود: متاسفانه در کشور عراق بجای اینکه وحدت کلمه داشته باشیم طیف های گوناگون سیاسی بوجود آمده است که هر طیفی می خواهند قدرت را بر دست بگیرد.
وی با بیان اینکه ایران از مظلومین همه جهان اسلام چه شیعه و چه سنی حمایت می کند، اظهار کرد: در اوایل انقلاب کشورهای غربی و دشمنان سعی داشتند با تفرقه افکنی باعث جلوگیری از استحکام انقلاب شوند و در زمان حمله دیکتاتوری صدام نیز سعی داشتند تا از اختلافات داخلی بهره برده و به سود خود استفاده کنند.
به گفته وی؛ امروزه شاهد پیشرفت ایران اسلامی هستیم و این پیروزی برگرفته از اتحاد و یکپارچگی ملت ایران است که توانست در ابتدای انقلاب پیرو راه امام راحل باشد و پس از آن نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه آن شخصیت بزرگوار است.
وی با اشاره به اینکه ما چندین سال پس از اتمام دوران دیکتاتوری صدام، هنوز هم نتوانسته ایم اندکی از موفقیت های بدست آمده توسط ایران را کسب کنیم، افزود: یکی از اهداف ما از این دیدارها ،مشاهده موفقیت ها و تجربه مردم ایران اسلامی و و استفاده از تجربیات این کشور است.
صالحی زهیری افزود: این هیات شامل جمعی از روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع کشور عراق و فعالان مبارزه با گروه های تکفیری، جمعی از خانواده های شهدای مبارزه با داعش و عضو کمیته های صلح این کشور هستند که از استان دیاله و هم مرز با ایران هستند.
وی با بیان اینکه شیعه و سنی در کنار هم در استان دیاله عراق زندگی می کنند، افزود: این استان معروف به عراق کوچک است و همچنان که توانستیم در این استان کوچک همزیستی مسالمت آمیزی را ایجاد کنیم ،تلاش داریم که که این امکان در بغداد و تمام کشور عراق گسترش یابد.
3014/1648
تنظیم: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.