به گزارش ایرنا به نقل از اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک، سرهنگ محمدرضا سراوانی در جمع نمازگزاران جمعه شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با موادمخدر (دهم تا شانزدهم تیر) افزود: غرق شدن نسل جوان در معضل اجتماعی اعتیاد و موادمخدر از برنامه های شوم استعمارگران و استکبارگران برای ملت شریف ایران است.
وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب در تلاش هستند تا جوانان ما را از طریق اشاعه فرهنگ غلط و کشاندن به فساد و فحشا زمین گیر و نابود کنند.
وی وابستگی جامعه بشری به این ریسمان سیاه و پوسیده را خطرناک و آسیب زا توصیف کرد و گفت: گرفتار شدن نسل جوان جامعه به این ماده افیونی، جز فرو رفتن در قعر چاه و تیره روزی و تباهی ثمر دیگری ندارد.
جانشین فرمانده هنگ مرزی اترک خاطرنشان کرد: مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله موادمخدر در سطح ملی از ماموریت های اصلی نیروی انتظامی است و در این راه توانسته نمره ممتازی در کارنامه عملیاتی خود به ثبت برساند.
سرهنگ سراوانی اعتیاد و مواد مخدر را خطری بزرگ برای ملت ایران بویژه برای نسل جوان جامعه بیان و مبارزه با این مسئله را وظیفه عمومی نهادهای دولتی و غیردولتی، اقشار مردمی و در سطح بالاتر دغدغه دولتمردان و مقام معظم رهبری برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در این مسیر، اولین قدم برای پیشگیری از اعتیاد، آموزش افراد در مدارس، رسانه های جمعی و ایجاد روحیه شور و نشاط در جامعه بویژه در بین نسل جوان است.
به گفته وی، اعتیاد به موادمخدر یک آفت بین المللی است که گریبانگیر خیل عظیمی از جوانان در دنیای کنونی و منجربه اُفت قوای جسمانی و روانی افراد شده که ارمغان آن بقای کوتاه حیات انسانی است.
وی با اشاره به اینکه اعتیاد و موادمخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی جوامع بشری شناخته می شود، افزود: عوارض ناشی از وابستگی به این ماده مخدر تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه ‏های مختلف می‌شود.
جانشین فرمانده هنگ مرزی اترک همچنین ویرانگری‏ های حاصل از سوء مصرف موادمخدر را زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش ا و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی خواند و تصریح کرد: بقا و ثبات و استمرار این پدیده شوم ضداجتماعی، لامت و ایمنی جامعه را بطور جدی با مخاطره مواجه می کند.
سراوانی در پایان با تاکید بر اینکه اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی هیچگاه بطور کامل ریشه کن نخواهد شد، گفت: با تدبیر، اندیشه و تلاش مخلصانه حداقل می توان این معظل بزرگ و خطرناک را به کنترل در آورد و در این راستا، تلاش ما بر این است تا با ارتقایسطح آگاهی اقشار مختلف جامعه هدف، پیشگیری از اعتیاد را بر درمان مقدم کنیم.
شهر مرزی اینچه برون مرکز بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرزی ایران وترکمنستان واقع است و در نماز جمعه این شهر، با هدف آگاهی و شناخت نمازگزاران از آثار و تبعات سوء مصرف موادمخدر، بروشورهای آموزشی و کیف حاوی انواع موادمخدر اعم از سستی زاها، توهم زاها، توان افزاها در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.