به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته گرگان افزود: مسئولین استانی باید فعال ‌تر شوند، زیرا کشاورزان گندم های خود را تحویل داده و نیاز دارند که پرداختی های آنان بموقع و به صورت کامل انجام شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به مساله مصرف انرژی بویژه برق در فصل گرما و تابستان اشاره کرد و گفت: مسئولان از مردم می خواهند که در مصرف آب صرفه جویی کنند تا گرفتار قطع آب نشویم، اما امروز یکی از موضوعات مهم دیگر مساله صرفه جویی در مصرف برق است و مردم بویژه در ساعات 13 تا 17 بعدازظهر از مصرف بی رویه برق پرهیز کنند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به آغاز هفته مالیات و نقش مهم آن در اقتصاد کشور گفت: اگر همه مردم مالیات های خود بموقع پرداخت نمایند، نقش و تاثیر آن در مساله مدیریت اقتصاد به خوبی بر همگان روشن می شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: همه مردم از کارهایی که دولت انجام می دهد همچون جاده، برق و کارهای دیگر استفاده می کنند و لازم است با پرداخت بموقع مالیات در پیشرفت کشور مشارکت کنند.
آیت الله نورمفیدی یادآور شد: البته قوانین باید به شکلی باشد تا آنهایی که درآمد کمتری دارند هم مورد توجه ویژه قرار بگیرند و در مجموع قانون مالیات باید به شکل منصفانه انجام شود تا پرداخت مالیات برای خیلی ها دشوار نباشد.
امام جمعه گرگان با اشاره به 19 تیر سالروز کودتای نوژه و خنثی شدن آن و شرح کوتاهی از آن اتفاق و نحوه خنثی شدن کودتا با کمک یک خلبان، گفت: آمریکایی ها از همان روزی که انقلاب به ثمر نشست به دنبال این بودند که ضربه ای بزرگ به آن وارد کنند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرا رسیدن 17 شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای، عنوان کرد: افرادی که به سمت این ورزش می روند از شعارهایی با محتوای خدا و پیامبر (ص) استفاده می کنند، ورزش پهلوانی یک ورزش ایرانی اسلامی است و نیاز دارد تا به آن توجه شود و جوانان ما در کنار گود ورزش را فرا گیرند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان گفت: مساله حجاب و حفظ حجاب یک امر الهی است و همه کسانی که به حکم الهی پایبند هستند حجاب را پذیرفته اند، حجاب محدودیت نیست بلکه باعث می شود تا شخصیت زن حفظ شود، شخصیت زن به علم و کمال است.
نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: اگر مخالفت با کشف حجاب می شود به خاطر این است که جز فساد و بی بندباری چیز دیگر ندارد، خانمی که حجاب داشته باشد می تواند به بالاترین مراحل علمی هم برسد، افراد بسیاری هستند که با حفظ حجاب توانستند به مدارج بالا برسد، حجاب حافظ شخصیت زن است و بی بندباری زن شخصیت زن را از بین می برد.
آیت الله نورمفیدی گفت: ملت ایران به حجاب به عنوان یک تکلیف الهی نگاه می کند و به آن پایبند است.
امام جمعه گرگان در خطبه اول با قرائت خطبه 177 نهج البلاغه، اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) برای تایید سخنان خود قسم یاد می کند، اگر خداوند به ملتی نعمت بدهد از آنان نمی گیرد و اگر گرفت منشاء آن این است که آن مردم مستحق این مجازات است.
آیت الله نورمفیدی افزود: جوامع و ملت هایی که به خودشان، قوم، سنت و پیشرفت شان علاقه مند هستند باید مواظب باشند که اگر دچار ظلم شوند نتیجه این ظلم گریبان آنان را خواهد گرفت.
/1860/3014
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.