حجت الاسلام والمسلمین 'ایوب وردانی' روز جمعه در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون سطح سه معادل آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و آزمون سطح چهار که برای اولین بار در این استان برگزار شد، معادل آزمون دکترا می باشد.
وی عنوان کرد: آزمون سطح چهار برای نخستین بار در سطح حوزه های علمیه خواهران و برادران استان گلستان برگزار شده است که با ورود دانشجویان مقطع دکترا حوزوی، مرکز تخصصی سطح چهار به تعداد حوزه های علمیه استان افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: در آزمون سطح سه، تعداد 80 طلبه خواهر با مدرک کارشناسی در سه رشته فقه و اصول، تفسیر علوم قرآنی و کلام با هم به رقابت پرداختند که در نهایت 55 نفر در این سطح پذیرش خواهند شد.
وردانی گفت: آزمون سطح چهار با حضور 19 داوطلب با مدرک کارشناسی ارشد حوزوی، برگزار شد که ظرفیت پذیرش این سطح در استان 6 نفر می باشد که در رشته فقه و اصول گرایش خانواده ادامه تحصیل خواهند داد.
مدیر حوزه های علمیه استان گلستان افزود: از 12 حوزه علمیه خواهران استان که تاکنون بالغ بر 1300 نفر فارغ التحصیل و مشغول تحصیل دارند، 11 حوزه و مدرسه در سطح 2 (کارشناسی)، 1 مدرسه و حوزه در سطح 3 (کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی الزهرا گرگان) دانشجو دارند و با ورود دانشجویان سطح چهار تعداد حوزه ها با ثبت مرکز تخصصی حوزوی به 13 حوزه افزایش خواهد یافت و در صدد راه اندازی یک حوزه دیگر در سطح 3 برای خواهران می باشیم.
3014/1860
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.