علی اکبر نصیری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در استان تا حدود 47 درجه طی روزهای اخیر، اظهار داشت: ضرورت دارد مشترکان در این ایام از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف خودداری کرده و استفاده متناوب از کولر و پنکه را مد نظر داشته باشند.
وی ساعت پیک مصرف برق را در استان بین ساعت های 13 تا 17 عصر و شبانگاه اعلام کرد.

* مصرف یکهزار و 135مگاوات ساعت برق در اولین روز اجرای تغییر ساعت کار ادارات گلستان
نصیری بابیان اینکه مشترکان برق استان در روز سه شنبه تیر امسال یکهزار و 135 مگاوات ساعت برق مصرف داشتند، گفت: این رقم مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از 62 درصد رشد برخوردار است.
به گفته وی؛ مصرف برق روز گذشته در استان در مقایسه با پیک تیرماه سال گذشته با 950 مگاوات و مرداد 95 با یکهزار و 102 مگاوات برق بالاتر است.
به گزارش ایرنا استانداری گلستان به منظور پیشگیری از خاموشی برق در فصل تابستان امسال طرح تغییر ساعت اداری را از 13 تیرماه به مدت دو ماه به اجرا گذاشته است.
بر این اساس ساعت کار ادارات دولتی هر روز از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح آغاز و تا 13 و 30 دقیقه ادامه دارد.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد، این روزها گلستانی ها گرمترین روزهای سال را تجربه می کنند.
مدیرعامل توزیع نیروی برق گلستان پیش از این گفته بود که این شرکت 670 هزار مشترک دارد که برق مورد نیاز آنان از طریق پنج پست انتقال و 30 پست فوق توزیع تامین می شود و 218 فیدر 220 کیلوولتی وظیفه توزیع برق را برعهده دارند.
به گفته وی؛ همچنین شبکه توزیع برق استان 14 هزار کیلومتر است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.