به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا از این اداره کل، حجت الاسلام سیف الله سهرابی اظهار داشت: همه ساله گذر گردشگران و زائران بی شماری از اقصی نقاط کشور در فصل تابستان به گلستان سفر می کنند و یا از این استان گذر می کنند که علاوه بر توانمندی گردشگری این منطقه ، وجود امکانات در حوزه مذهبی و بهره گیری از آن می تواند توسعه توریسم مذهبی را باعث شود.
وی گفت: اجرای طرح میقات الرضا (ع) می تواند نسخه شفابخشی برای رونق گردشگری مذهبی در گلستان بوده که لازمه آن بهره گیری از فرصت ها، تامین زیرساخت ها و تامین امکانات مورد نیاز در اماکن مذهبی استان است.
به گفته وی؛ طرح میقات‎الرضا (ع) درگلستان با هدف استفاده و بهره‎مندی زائران از فرصت زمانی برای زیارت طراحی شده و در امامزادگان واقع درمسیر زائران مشهد مقدس و گردشگران شمال اجرا می شود.
حجت الاسلام سهرابی افزود :در اجرای طرح برنامه ریزی شده است که در امامزادگان واقع در مسیر اصلی گذر زائران و گردشگران زیرساخت های خدماتی، امکانت اسکان زائران فراهم و برنامه‎های آموزش علمی نیز به زائران ارائه شود.
مدیر کل اوقاف گلستان گفت: از مجموع امامزادگان استان، 10 امامزاده واقع در مسیر اصلی برای اجرای طرح میقات الرضا (ع) نیازمند ساماندهی و تجهیز هستند.
وی اظهار داشت: همه ساله مسافران بیشمار از استان گلستان گذر می کنند که باید از این فرصت نهایت بهره را برده و امکانات مراکز مذهبی و گردشگری استان را توسعه داد تا شاهد اقامت بیشتر گردشگران در استان باشیم.
استان گلستان واقع در شمال کشور علاوه بر حاذبه های گردشگری طبیعی ، تاریخی، فرهنگی، قومی ، دارای جاذبه های زیارتی در نقاط مختلف همچون امامزاده یحیی بن زید (س) در شهر گنبدکاووس، اق امام در مسیر آزادشهر – مینودشت، امامزاده عبدالله (س) در شهر گرگان، خالد نبی در 55 کیلومتری شمال شهر کلاله در شرق گلستان است.
طبق آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از این استان هرساله حدود 20 میلیون گردشگر و زائر به این استان سفر کرده و یا برای حضور در دیگر استان های شمالی و خراسان رضوی عبور می کنند.
6204/1648
تنظیم : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.