به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین احمدی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استانداری گلستان ویژه فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های شرق این استان در گنبدکاووس، اظهار داشت: هلال احمر درقالب یک طرح ملی، آموزش عمومی جامعه در مواجهه با مخاطرات را آغاز کرده است.
وی گفت: جمعیت هلال احمر گلستان در راستای این طرح که 'خانواده آماده در مخاطرات' (خادم) نامگذاری شده، آموزش عمومی خانواده ها را با حضور در محلات بویژه مناطق آسیب پذیر شهرهای مختلف استان آغاز کرده است.
احمدی اضافه کرد: هلال احمر گلستان نه تنها دربحث آموزش عمومی به منظور کاهش آسیب ها و خسارات در حوادث و بلایای طبیعی، بلکه برای ارائه آموزش های عمومی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی نیز آمادگی دارد.
وی با اشاره به شرایط خاص استان گلستان در زمینه حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، تصریح کرد: برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از این حوادث، افراد جامعه بایستی به سطحی از آگاهی برسند و این آگاهی تنها با آموزش های عمومی محقق می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: هدف از برگزاری کلاس های آموزشی ویژه ادارات و نهادهای عضو مدیریت بحران و آموزش عمومی افراد جامعه، کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام حوادث است.
احمدی گفت: آموزش های عمومی و تخصصی قبل از وقوع حوادث در اصطلاح مدیریت ریسک نام دارد که همه افراد جامعه و مدیران بایستی آن را فرا گیرند تا هنگام وقوع حوادث احتمالی با به کارگیری آن، خسارات و تلفات را کاهش دهند.
وی، تاب آوری را از دیگر مباحث آموزشی هلال احمر دانست و افزود: آموزش راه های کنترل استرس هنگام مواجهه با حوادث و سوانح از سوی عوامل امدادی و مردم از جمله مباحث در این زمینه است.
احمدی به حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر در 13 اردیبهشت امسال اشاره کرد و اظهار داشت: دراین حادثه تلخ، هلال احمر هیچ تجربه ای نداشت اما با مدیریت بحران از این آزمون سربلند بیرون آمد و تجربیات گرانبهایی کسب کرد.
وی تصریح کرد: هلال احمر کشور 95 سال قدمت دارد و اکنون از لحاظ امکانات لجستیکی در شرایط خوبی است و باید در حوزه آموزش عمومی نیز سطح آگاهی جامعه را نیز ارتقا داد.
به گزارش ایرنا، دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استانداری گلستان ویژه فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران هفت شهرستان شرق این استان از امروز تا روز سه شنبه هفته جاری به مدت سه روز برگزار می شود.
قرار بود در مراسم افتتاحیه این مراسم رئیس مدیریت بحران کشور، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور و استاندار گلستان نیز حضور و سخنرانی نمایند که به دلیل تداخل برنامه ها حضور نیافتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.