مرتضی سلیمی روز یکشنبه درحاشیه مراسم تجلیل از امدادگران جمعیت هلال احمر استان گلستان درحادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر به خبرنگار ایرنا، گفت: برای آموزش عمومی مردم، همه دستگاه ها و نهادها باید با هلال احمر همکاری نمایند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر برای ارتقای فرهنگ و آموزش عمومی مردم در مواجهه با بلایا و حوادث طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را در دستور کار قرار داده که برای موفقیت این طرح، مشارکت دیگر نهادها با این جمعیت ضروری است.
سلیمی اضافه کرد: کشور ایران جزو 10 کشور حادثه خیر جهان است و برای مقابله با این حوادث بایستی در دو حوزه علمی و عملیاتی، جامعه و دستگاه های مدیریت بحران را توانمند نماییم.
وی تصریح کرد: توانمندی جامعه برای مقابله باحوادث و بلایای طبیعی تنها با آموزش عمومی و فرهنگ سازی میسر می شود و در کنار آن بایستی تجهیزات موردنیاز در اختیار دستگاه های امدادی و مدیریت بحران قرار گیرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خرید حدود 300 دستگاه خودروی نجات و آمبولانس جدید برای این جمعیت خبر داد و گفت: علاوه بر این، مقدار قابل توجهی تجهیزات انفرادی امداد و نجات نیز خریداری شده است که به مرور در اختیار استان ها قرار می گیرد.
سلیمی با قدردانی از حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی در تخیصص اعتبارت به جمعیت هلال احمر برای خرید تجهیزات مورد نیاز، برلزوم استمرار بیشتر این حمایت ها تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم صادقعلی مقدم مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز درسخنانی با قدردانی از تلاش های امدادگران جمعیت هلال احمر در امداد رسانی به حادثه دیدگان انفجار معدن آزادشهر، برلزوم توجه جدی به مقوله آموزش و فرهنگ سازی درجامعه و نیز تجهیز معادن زغال سنگ استان به تجهیزان ایمنی مدرن برای جلوگیری از حوادث مشابه و نظارت بیشتر دولت بر معادن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که 13 اردیبهشت امسال رخ داد، علاوه بر مصدوم شدن افزون بر 70 نفر از معدنچیان، 43 نفر آنان نیز جان خود را از دست دادند.
در مراسم تجلیل از امدادگران جمعیت هلال احمر گلستان در حادثه انفجار معدن آزادشهر که در گنبدکاووس برگزار شد، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.