به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کریمی روز شنبه درمراسم آغاز عملیات اجرایی احداث هتل در رامیان که باحضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار داشت: در دو سال گذشته نیز چهار اثر این شهرستان شامل 'مراسم عاشورا، آبشار شیرآباد، دوتار قزلباش و گل رامیان' ثبت ملی شد.
وی با بیان اینکه شهرستان رامیان ظرفیت های بالقوه و فوق العاده زیادی در حوزه میراث تاریخی، گردشگری و صنایع دستی دارد، گفت: این داشته ها یکی از نقاط قوت استان گلستان برای توسعه صنعت گردشگری است.
کریمی، رعایت عدالت و توازن در توسعه زیرساخت های گردشگری درهمه شهرستان های گلستان را از سیاست های مدیران استان بالاخص استانداری دانست و اضافه کرد: احداث هتل در رامیان با توجه به ظرفیت های گردشگری آن در راستای توسعه متوازن استان است و هم اکنون نیز یک هتل آپارتمان و یک مهمانپذیر در رامیان وجود دارد و قرار است پنج طرح بوم گردی و 19 خانه مسافر نیز در این شهرستان راه اندازی شود.
وی، احداث دومین ژئو پارک کشور در قلعه میران رامیان که به ثبت ملی نیز رسیده است را از دیگر اقدامات برای ایجاد زیرساخت های گردشگری دراین شهرستان برشمرد و تصریح کرد: طرح مطالعات این ژئو پارک پایان یافته و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین از پیگیری برای راه اندازی کاخ و باغ موزه در رامیان خبر داد و گفت: محوطه هفت هزار متری کاخ رامیان که در اختیار بنیاد علوی بود به میراث فرهنگی واگذار شده است و برنامه ریزی برای مرمت این بنای تاریخی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
کریمی افزود: درحوزه صنایع دستی رامیان نیز هم اکنون یک هزار هنرمند در 6 رشته مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه نخستین مرکز ابریشم بافی گلستان نیز در این شهرستان راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، هتل لابوس رامیان توسط بخش خصوصی با هزینه پیش بینی شده 40 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 7500 متر مربع و زیربنای 516 متر مربع در سه طبقه احداث می شود.
شهرستان رامیان با افزون بر 91 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.