به گزارش روز شنبه ایرنا محمد بهشتی در نشستی خبری به مناسبت روز مبارزه با مواد مخدر افزود: براساس آمارهای ارائه شده از سوی مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات ستاد مواد مخدر در سال 81 میانگین تجربه مصرف دربین دانش آموزان نیم درصد بوده که این آمار در سال 90 - 89 به یک درصد افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره برای دانش آموزان با رفتارهای پرخطر، در معرض خطر و بچه های طلاق گفت: این مراکز به تازگی برای ارائه مشاوره های لازم در این بخش ها راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی شامل سوء مصرف مواد مخدر، بی حجابی و بد حجابی، مصرف گرایی، مدگرایی، شکاف بین نسلی، بی هویتی و تعارض بین خانواده ، طلاق و مسائلی از این قبیل که متاسفانه در جامعه رو به افزایش است، از جمله دلایل گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی است.
بهشتی یادآور شد: استفاده از موبایل، سیگار، دسترسی آسان به مواد مخدر، بد حجابی و بی حجابی، رفتارهای غیراخلاقی پرخطر، شرب خمر، اقدام به خودکشی و مفاسد اخلاقی از جمله آسیب های اجتماعی شناسایی شده در حوزه دانش آموزی است.
بهشتی اظهار کرد: در طرح 'نماد' 9 دستگاه به صورت مستقیم و هماهنگ با آموزش و پرورش باید در امر پیشگیری و مداخلات عمل کنند.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان درحوزه های 'گسترش نرخ پوشش طرح های پیشگیری'، 'توسعه برنامه های مراقبت اجتماعی از دانش آموزان در معرض خطر'، 'ترویج نهضت و فرهنگ سازی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس' برای آموزش معلمان و خانواده ها به اجرای برنامه های مختلف می پردازد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.