به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری جمعه شب در مراسم یادواره 203 شهید شهرستان مینودشت درشرق استان گلستان، اظهار داشت: در اوایل انقلاب، مساجد، حسینیه ها و امامزادگان مهمترین پایگاه تقویت دین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بودند.
وی باتاکید برضرورت تقویت این پایگاه ها گفت: این مکان های مقدس، هم دانشگاه هستند و هم درمانگاه، زیرا امروز 85 درصد زندانیان ما اهل مسجد نیستند و از طرفی دیگر دشمن نیز این پایگاه ها را هدف قرار داده است.
حجت الاسلام ماندگاری از مساجد، حسینیه ها و امامزادگان، لقمه حلال، حیا در تربیت، ارتباط با آموزش های دینی و پرسش از روحانیت و اتصال با خدا به عنوان پنج وجه بارز فرهنگ جهاد و شهادت نام برد.
وی تصریح کرد: شهیدان مدافع حرم و شهدای گمنام از بارزترین جلوه های فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه هستند که ما بایستی همواره حسرت پذیرایی شهیدان را به جای حسرت مال، پست و مقام از خداوند آرزو کنیم.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا همچنین با تشریح هز یک از پنج وجه بارز فرهنگ جهاد و شهادت، گفت: امروز دشمنان تلاش می کنند جوانان این مرز و بوم را بی حیا و بی غیرت کنند زیرا کسی که حیا و غیرت ندارند، دین او سالم نمی ماند.
وی باتاکید برضرورت رعایت پوشش و ارتباط با نامحرم ازسوی همه اقشار مردم، افزود: امروز دشمن با راه اندازی فضای مجازی، اینترنت و ماهواره به دنبال بی حیا کردن جامعه است.
حجت الاسلام ماندگاری اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، اتصال با خدا است که مهد همه فرهنگ ها به شمار می رود و از 38 سال عمر نظام جمهوری اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس از باعزت ترین دوران ها می باشد.
وی بابیان اینکه گروه های مقاومت در حزب الله لبنان، یمن و فلسطین از دفاع مقدس ملت ایران الگو گرفتند، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به جهاد نطامی نیست بلکه مبارزه با نفس را نیز شامل می شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان مینودشت نیز دراین مراسم با اشاره به وجود مسائل و مشکلات در مسیر زندگی انسان، برلزوم صبر و شکیبایی در برابر آنان تاکید کرد.
شهرستان مینودشت با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و از 203 شهید این شهرستان دو شهید مدافع حرم و چهار شهید جزو شهدای گمنام هستند.
در این آیین، که مدیرکل دادگستری و مدیرکل گمرکات استان گلستان نیز حضور داشتند، 2 هزار مترمتربع زمین برای احداث المان شهدای گمنام از سوی حسن قره سفلو از خیرین این شهرستان اهدا شد.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.