معاون فرهنگی مرکز حوزه اسلامی شمال کشور با اشاره به اهمیت برپایی نماز عید فطر در یک روز در جامعه اسلامی گفت: باید با برگزاری نشست های علمی اختلاف نظر در روز برپایی نماز عید فطر را که توطئه دشمنان اسلام است، کنار گذاشت.
حجت الاسلام نورعلی دیلم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که اعلام نظر دو شاهد برای رویت هلال و اتمام 30 روز ماه رمضان مورد تائید اهل سنت هم هست، ضرورت دارد به این موارد بیشتر عمل کرد.
وی با بیان این که در کتاب های فقه حنفی اهل سنت به برگزاری نمازهای عید فطر، قربان و جمعه با نظر حاکم تاکید شده است، افزود: ضرورت دارد برای حفظ وحدت، تمامی مسلمانان در برگزاری نماز اعیاد از نظر رهبری تبعیت کنند که این موضوع در استان گلستان رعایت شده و مورد توجه است.
همچنین حجت الاسلام ابوالفضل عامری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان گفت: دشمن تلاش دارد از تفرقه میان مسلمانان در برگزاری عید فطر به نفع خود استفاده کرده و آسیب به اتحاد و انسجام جامعه اسلامی وارد کند.
وی افزود: مردم شیعه و سنی استان گلستان هوشیار بوده و صبح دوشنبه با حضور در مکان های برگزاری نماز عید فطر اتحاد و همبستگی خود را با تبعیت از رهبری نشان خواهند داد.
جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان متشکل از اقوام و مذاهب مختلف است.
6204/2729
*خبرنگار: علی اصغر تیموریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.