به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه درنخستین جلسه کمیسیون مبازره با قاچاق کالا و ارز این شهرستان درسال جاری گفت: بهترین مشارکت مردم در این حوزه، خریدن کالای ایرانی است که باید برای آگاهی بخشی به مردم در این زمینه تلاش شود.
وی با اشاره به برخی پیامدهای ورود کالای قاچاق و خرید آن توسط مردم افزود: فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی باید با جدیت توسط دستگاه ها و کارگروه های اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا انجام شود.
کریمی با تصریح بر این نکته که پدیده قاچاق کالا از مقوله های پیچیده و چند وجهی حوزه اقتصاد و اثرات آن در دیگر حوزه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی ملموس است، گفت: کالای قاچاق و پیامدهای منفی آن بر تولید و اشتغال از دغدغه های ملی، استانی و شهرستانی است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس یادآور شد: برای مقابله با پیامدهای قاچاق کالا باید با جدیت و با استفاده از نظر کارشناسان حوزه اقتصادی و اجتماعی عمل شود.
کریمی به سیاست های دولت یازدهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اشاره کرد و گفت: دولت درسال 92 با تصویب قانون جدید در این حوزه، چهار رویکرد پیشگیری، تشدید مقابله، مدیریت عرضه و تقاضا و ممانعت از ورود کالای کشف شده قاچاق به چرخه بازار را در دستور کار خود قرار داد.
کریمی اضافه کرد: در سایه سیاست های دولت و با همکاری اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه های قضایی، اطلاعاتی و امنیتی، شاخص توان کشف کالای قاچاق از یک درصد درسال 92 به 32 درصد در سال 95 افزایش یافت.
وی افزایش درآمدهای گمرکی و ارتقای نظارت های الکترونیکی درحوزه واردات کالا را از دیگر موفقیت های دولت برشمرد و تصریح کرد: سیاست های دولت باید توسط مسئولان استانی و شهرستان درسال جاری با جدیت انجام شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه روسای کمیته ها و کارگروه های ششگانه کمیسیون مبازره با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت های خود ارائه دادند.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.