حجت الاسلام جواد علایی نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: رقم زکات پرداخت شده از سوی کشاورزان استان در مقایسه بامدت مشابه سال قبل رشد 260 درصدی دارد.
به گفته وی؛ یکهزار و 276 نفر به عنوان عامل جمع آوری زکات و بیش از 758 مبلغ زکات در گلستان زیر نظر اداره زکات کمیته امداد استان فعالیت دارند.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال کشاورزان استان 300 میلیارد ریال زکات پرداخت کنند که تحقق این رقم نیازمند همکاری بیشتردستگاه های عضو شورای زکات در مرکز استان و شهرستان های تابعه است.
به گفته مسئولان دستگاه های عضو شورای زکات گلستان؛ ظرفیت جمع آوری زکات با توجه به میزان تولید گندم و جو در این استان، یکهزار میلیارد ریال پیش بینی می شود.
طبق گزارش دبیر ستاد برداشت محصولات زراعی جهادکشاورزی گلستان به ایرنا، پیش بینی برداشت محصول پائیزه از سطح 455 هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم و جو؛ یک میلیون و 450 هزار تن است، برداشت این محصولات اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده است.
علایی نسب در خصوص هزینه کرد زکات جمع آوری شده از کشاورزان استان نیز گفت: سال قبل 70 درصد زکات جمع آوری شده در حوزه حمایتی و کمک به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و 30 درصد باقی مانده برای اجرای 112 طرح عام المنفعه شامل ساخت مسجد، حسینیه، حوزه علمیه، غسالخانه، خانه عالم، بهسازی روستا و ایجاد مرکز درمانی هزینه شده است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد گلستان بدون اشاره به آماری یادآور شد: سال قبل 80 درصد سهم تشویقی دولت به امر زکات پرداخت شد.
به گفته وی؛ گلستان سال قبل رتبه نخست کشوری را با جمع آوری 230 میلیارد ریال زکات به خود اختصاص داد.
اقتصاد استان گلستان با جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری بر پایه کشاورزی استوار است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان **انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.