به گزارش روز پنجشنبه ایرنا حسین دهقان در تشریح برنامه های اقتصادی مقاومتی این شرکت که با هدف مدیریت آب و پایداری اشتغال اجرامی شود، اظهار داشت: امروز سرمایه گذاری در حوزه مدیریت آب و بهره گیری بهینه از آن جزو ضرورت های استان به شمار می رود.
وی اضافه کرد که در این راستا برنامه ریزی خوبی صورت گرفته که بخشی از این برنامه ها نیز در دست اجرا است.
معاون آب منطقه ای گلستان؛ سایر برنامه های اقتصاد مقاومتی این شرکت را در چهار محور از جمله پلمپ 300 حلقه چاه غیرمجاز آب، ایجاد 15 ایستگاه اندازه گیری آب سنجی، ساماندهی 1.5 کیلومتر مسیر رودخانه و نصب 200 شمارشگر در سال جاری برشمرد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان؛ 450 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان نیاز به زهکشی و تجهیز به امکانات آبیاری دارد که در سطح 280 هزار هکتار آن مطالعه شده و امسال عملیات اجرایی در سطح 52 هزار هکتار از اراضی شمال استان با تخصیص اعتبار آغاز شده است.
علی نظری افزود: از اواخر سال قبل طبق اولویت بندی طرح زهکشی آب در زمین های کشاورزی استان با تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار طی دو مرحله 600 و 700 میلیارد ریال قرار بسته شده است.
وی همچنین از انعقاد مرحله سوم اجرای طرح زهکشی اراضی به مبلغ 300 میلیارد ریال خبر داد.
گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور واقع است که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی استوار می باشد.
طبق گزارش شرکت سهامی آب منطقه ای گلستان اکنون 87 درصد از منابع آبی استان صرف تولید محصول های زراعی و باغی در سطح 650 هزار هکتار می شود.
این استان 14 سد فعال با ظرفیت ذخیره سازی 300میلیون مترمکعب آب دارد که اینک تنها حدود 32درصد از حجم آنها به میزان 91 میلیون مترمکعب آب دارد.
6204 /1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.