حسین طاهری روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بی سوادی و عدم آگاهی، زمینه بروز مشکلات اساسی جامعه را فراهم می کند، خاطرشان کرد: واحد سوادآموزی آموزش و پرورش کلاله تمام تلاش خودرا به کار بسته تا در آینده ای نه چندان دور همه اهالی واجد شرایط این شهرستان از نعمت سواد برخوردار باشند.
مدیرآموزش و پرورش کلاله ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته برای این شهرستان 255 نفر سهمیه دوره سوادآموزی تعیین شده بود که ازاین تعداد 192 نفر موفق به گذراندن این دوره شده اند.
طاهری همچنین اظهار داشت: برای سال تحصیلی جاری نیز 380 نفر سهمیه برای دوره سوادآموزی، 100نفر برای طی دوره تحکیم و 174 نفر نیز برای دوره انتقال اختصاص یافته است.
وی گفت: باسواد نمودن اولیای دانش آموزان و افراد کم سواد، با سوادکردن سنین 10تا20 سال و 10 تا 49 سال، راه اندازی مراکز یادگیری محلی، اجرای طرح های خودآموزی، هر مدرسه یک کلاس، خواندن با خانواده و کتابخوانی و نیز آموزش مهارت های زندگی درسه بخش مهارت های اساسی زندگی، حقوق شهروندی ومهارت های اجتماعی از اولویت های نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش کلاله است که درسالجاری به اجرا گذاشته می شود.
شهرستان کلاله با افزون بر110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.