حمیدرضا علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اکنون نیمی از ظرفیت 110 مرکز خرید تضمینی گندم در استان پر شده است.
وی گفت: کار برداشت گندم درکشتزارهای مناطق جنوبی استان ادامه دارد و خرید محصول توسط شرکت تا شهریور ماه و از سوی بخش خصوصی تا تیرماه انجام می شود.
علی محمدی در خصوص پرداخت بهای محصول نیز افزود: پرداخت بهای گندم به صورت متمرکز از تهران صورت می گیرد وشماره حساب کشاورزانی که محصول را تحویل داده اند، ارسال شده است.
وی اضافه کرد که پرداخت بهای محصول طبق تامین اعتبار از طریق بانک کشاورزی به حساب گندمکاران در این بانک واریز خواهد شد.
مدیرکل شرکت غله گلستان با تاکید بر اینکه استان نقشی در پرداخت بهای محصول تحویلی کشاورزان ندارد، گفت: در این پیوند به تازگی از سوی استاندار گلستان مکاتباتی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور تامین اعتبار پرداخت بهای گندم انجام شده است.

*آخرین مراحل خرید کلزا
علی محمدی با بیان اینکه خرید دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان روزهای پایانی خود را طی می کند، گفت: تاکنون از طریق 20 مرکز دایر شده در سطح استان 48 هزار و 200 تن دانه کلزا خرید تضمینی شده است.
به گفته وی؛ پیش بینی می شود یکهزار تن کلزا نیز در دست کشاورزان استان باقی باشد.
وی همچنین اظهارداشت که پرداخت بهای کلزا از طریق تهران صورت می گیرد و تاکنون بخش زیادی از طلب کلزاکاران به حساب آنها واریز شده است.
شورای اقتصاد نرخ تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا را در سال جاری 27 هزار و 830 ریال با دو درصد افت مفید و 10 درصد افت غیرمفید تعیین کرده است.
برداشت کلزا از کشتزارهای استان در سال زراعی 96 – 95 در سطح 25 هزار و 712 هکتار از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده است.
کارشناسان جهادکشاورزی گلستان مقدار برداشت کلزا را افزون بر 42 هزار تن پیش بینی کرده بودند.
6204/1648
خبرنگار:علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.