رحمت الله غیادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال سطح برداشت گندم در گنبدکاووس 113 هزار هکتار با پیش بینی تولید حدود 260 تا 280 هزار تن بود که در حال محقق شدن است.
وی افزود: از مجموع گندم تولید شده در گنبدکاووس که درمقایسه با پارسال، به دلیل بارش نامناسب و خشکسالی در زمان کشت محصول حدود 80 هزار تن کمتر می باشد، مقدار 211 هزار تن تحویل مراکز خرید شده است.
غیادی از پایان فصل برداشت دو محصول 'دانه روغنی کلزا و جو ' نیز در گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: امسال از سطح قابل برداشت 19 هزارو 100 هکتار جو، مقدار 21 هزار تن محصول و از سطح 3405 هکتار دانه روغنی کلزا مقدار 6 هزارو 810 تن محصول برداشت شد.
وی تصریح کرد: تاکنون 60 درصد بهای محصول جو و 100 درصد بهای محصول دانه روغنی کلزا به کشاورزان پرداخت شده اما هنوز بهای محصول گندم به کشاورزان پرداخت نشده است.
به گزارش ایرنا، امسال قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال، هر کیلوگرم جو، 10 هزار و 300 ریال از طریق بورس و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا 27 هزار و 830 ریال تعیین شده است.
غلامعلی نورا، معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز در خصوص پرداخت بهای محصول گندم تحویلی کشاورزان به خبرنگار ایرنا، گفت: پیگیری های لازم دراین خصوص ازسوی کمیته برداشت محصول استان گلستان انجام شده و از هفته آینده پرداخت ها آغاز می شود.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان با داشتن حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های برتر استان و کشور در تولیدات کشاورزی بویژه گندم است.
این شهرستان درسال زراعی 95 - 94 با تولید افزون بر 350 هزار تن گندم رتبه اول استان و کشور را در تولید این محصول استراتژیک کسب کرد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.