به گزارش روز سه شنبه ایرنا ازاین اداره کل، محمدرضا وطنی اظهارداشت: نوبت گیری طرح سنجش از سوی خانواده های نوآموزان همزمان با ثبت نام کلاس اولی ها از 6 خرداد صورت گرفته است.
به گفته وی؛ پایگاه های سنجش غربالگری در استان شامل 19 پایگاه و 3 پایگاه تخصصی هستند و تا اول شهریورماه به مدت 55 روز کاری فعال خواهند بود.
وی افزود: سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این پایگاه ها در بخش های شنوایی، بینایی، گفتار سنجی و مسائل بهداشتی توسط مربیان و متخصصان آموزش و پرورش استثنایی و با همکاری پزشکان مراکز بهداشت درمانی استان بررسی می شود.
وطنی؛ سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان در بخش های شناختی، زبانی، کلامی و ارزیابی رفتار در گروه اوتیسم را از دیگر موارد غربالگری نوآموزان بدو ورود به دبستان عنوان کرد و گفت: در صورتی که نوآموزی در هر یک از این بخش ها نیازمند بررسی کامل تر باشد، به مراکز تخصصی معرفی می شود.
وی هزینه طرح غربالگری هر نو آموز را 200هزار ریال بیان کرد و افزود: این طرح با هدف شناسایی و تشخیص زودهنگام نارسایی های جسمی، ارزیابی آمادگی تحصیلی دانش آموزان، بهبود فرایند آموزشی و پرورشی و ممانعت از افت تحصیلی آنان، جای گیری مناسب در مدارس و آگاهی والدین از وضعیت جسمی فرزندان برگزار می شود.
سال گذشته حدود 36 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان گلستان در 19 پایگاه زیر پوشش طرح سنجش قرار گرفتند.
در سال تحصیلی 96-95 حدود 310 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس گلستان علم آموز بودند.
6204/1648
دریافت کننده: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.