به گزارش ایرنا بر اساس این آمار که در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان قرار گرفت، اداره کل محیط زیست استان برای نگهداری محیط بانی ها و هزینه های آب، برق و جیره غذایی گارد محیط زیست و نگهداری بی سیم های حفاظت در سال گذشته (95) از 710 میلیارد ریال اعتبار مصوب 600 میلیارد ریال و امسال از 913 میلیارد ریال اعتبار مصوب 643 میلیارد ریال آن را دریافت کرد.
همچنین اعتبار امسال اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در مقایسه با سال قبل 29 درصد و نسبت به سال 92 حدود 19 درصد در بخش یگان حفاظت رشد کرده است.
علاوه بر بخش یگان حفاظت، اعتبارات هزینه ای امسال اداره کل محیط زیست گلستان نسبت به سال قبل 27 درصد و در مقایسه با سال 92 حدود 110 درصد رشد داشته است.
آمارهای سازمان برنامه و بودجه گلستان حاکیست در شرایطی که مطابق قانون وظیفه پیشگیری و خاموش کردن آتش در جنگل ها بر عهده سازمان جنگل ها و مراتع است، در سفر سال گذشته دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به گرگان 100 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات یگان حفاظت و اطفای حریق به محیط زیست گلستان اختصاص داده شد.
مطابق داده های آماری سازمان برنامه و بودجه یکی از اهداف اصلی رشد اعتبارات جاری و عمرانی اداره کل محیط زیست گلستان افزایش انگیزه در کارکنان و تجهیز نیروها به امکانات لازم برای صیانت جنگل ها بویژه در مواقع بحران و آتش سوزی است.
گفتنی است پیش از این مدیرکل محیط زیست گلستان از آنچه که کم توجهی به حوزه اعتباری این سازمان برای مهار آتش سوزی در جنگل های استان نامیده بود؛ گلایه کرد.
به گزارش ایرنا استان مرزی و شمالی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارای 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 452 هزار هکتار جنگل، 62 هزار و 420 هکتار زمین های مستحدث و موات و 20 هزار هکتار ساحل است.
3091 / 6203
* خبرنگار: میثم محسنی ** انتشار: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.