به گزارش ایرنا پیش از این قرار بود یک قطعه زمین از سوی راه و شهرسازی برای ساخت واحد آموزشی شهرک گلستان (حوزه این تعاونی) به اداره کل نوسازی مدارس استان گلستان واگذار شود ولی اینک اداره کل راه آهن شمال شرق 2 که در نزدیکی این زمین است بنا دارد در آن پایگاه حفاظت از تاسیسات احداث کند.
یادآور می شود بخشی از مسکن مهر گرگان در زمین های واگذار شده از سوی راه آهن به راه و شهرسازی ساخته شده و این قطعه زمین نیز از آن جمله است.
در این پیوند مدیران راه آهن شمال شرق 2 روز یکشنبه اقدام به انتقال ماشین آلات به این زمین کردند که این مساله به اعتراض جمعی از اعضای این شرکت تعاونی منجر شد.
چند تن از اعضای شرکت تعاونی مسکن مهر سبزدشت 2 گرگان نیز به خبرنگار ایرنا گفتند که در ابتدا قرار بود در ورودی شهرک گلستان 2500مترمربع زمین برای احداث تاسیسات عمومی و واحد آموزشی این شهر اختصاص یابد اما در این زمین ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب در حال احداث است و به جای آن قطعه زمین دیگری منظور شده که آن را نیز راه آهن مد نظر دارد.
مدیرعامل شرکت تعاونی سبزدشت 2 گرگان نیز گفت: عرصه موجود از راه آهن است، اما طی توافق و قراردادی به راه و شهرسازی واگذار شده و این اداره کل نیز آن را براساس قرارداد 99 ساله اجاره به شرط تملیک در اختیار این شرکت تعاونی قرار داده است.
محمودرضا کردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال 92 براساس قراردادی بنا شد تا 2 هزار و 500 مترمربع از زمین ابتدای شهرک گلستان (مکان آموزشی) به دادسرا واگذار شود و مطابق آن نیز راه و شهرسازی به همین میزان در ضلع شمال غربی شهرک زمینی در اختیار ما قرار داد تا به عنوان فضای آموزشی استفاده شود.
وی عنوان کرد: اما مدت 10 روز است که راه آهن شمال شرق 2 تصمیم گرفته که آن را برای ساخت پایگاه حفاظت از تاسیسات در اختیار بگیرد.
وی اظهارداشت: هفته گذشته به راه و شهرسازی مراجعه کردیم، آنها تاکید داشتند که زمین کنونی در اختیار راه آهن قرار گیرد و زمین دیگری به شرکت تعاونی داده شود، اما مکانی برای معاوضه در نظر گرفته نشده است.
مدیر قبلی مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان نیز گفت: این زمین که در ضلع شمال غربی شهرک گلستان واقع شده است در اختیار راه و شهرسازی بوده و با توجه به ساخت دادسرا در ابتدای شهرک، به عنوان جایگزین در اختیار شرکت تعاونی قرار گرفته است.
محمود تیموری که روز پنجشنبه از سمت خود تودیع شد و با توجه به آگاه بودن در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین جایگزین کاربرد آموزشی دارد و کار ساخت و ساز آن را باید اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش انجام دهند و شرکت تعاونی نمی تواند در این مباحث حتی ساخت کتابخانه، مسجد و فضای سبز اقدام کند.
وی همچنین تصریح کرد: این زمین بطور موقت در اختیار راه آهن قرار می گیرد.
3014/1648/1772
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.