به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر و شهرداری گنبدکاووس، منصور طعنه گنبدی دراین خصوص اظهار داشت: مرحله اول عملیات محوطه سازی و سنگ فرش محوطه شرقی برج قابوس با هدف افزایش رفاه شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی با 500 میلیون ریال هزینه انجام می شود.
وی گفت: آماده بودن زیرساخت های گردشگری و پیش بینی تمهیدات لازم برای حضور میهمانان و گردشگران از عوامل مهم و موثر در رونق صنعت گردشگری و توریسم، علاوه بر جاذبه های طبیعی، آداب و رسوم، پیشینه تاریخی و فرهنگی است.
طعنه گنبدی اضافه کرد: ثبت جهانی اثر تاریخی برج قابوس بن وشمگیر در پنج سال پیش و قرار داشتن آن در مرکز شهر گنبدکاووس، این شاهکار معماری اسلامی را به یکی از مقصدهای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
وی تصریح کرد: سال هاست که محوطه ضلع شرقی برج قابوس با عدم رسیدگی مطلوب و شایسته به حال خود رها شده بود و این وضعیت به هیچ وجه در شان مردم فرهنگ دوست این شهر و شایسته گردشگران نبود.
شهردار گنبدکاووس یادآور شد: شهرداری با درک این موضوع و در راستای توسعه فرهنگ گردشگری شهری و حفظ اعتبار این اثر تاریخی با تعامل و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و این شهرستان و نیز مدیریت پایگاه جهانی برج قابوس، اقدام به بهسازی محوطه شرقی برج می کند.
برج قابوس بن وشمگیر یا میل گنبد بلندترین برج آجری دنیا و یکی از آثار ارزشمند معماری در دوره اسلامی است، این بنای تاریخی سده چهارم هجری قمری که هم اکنون در مرکز شهر گنبدکاووس و بر فراز تپه ای بزرگ قرار دارد به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار در سال 397 هجری قمری (1007- 1006 میلادی) ساخته شده است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.