رمضان مقصودلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: صادرات این میزان سیب زمینی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد دارد و پیش بینی می شود تا پایان برداشت محصول (میانه تیرماه) به 20 هزار تن برسد.
وی؛ افزایش صادرات سیب زمینی از گلستان را به دلیل کیفیت بالای محصول تولیدی در استان و وجود بازار مناسب در کشورهای آسیای میانه اعلام کرد.
مقصودلو گفت: بیشتر صادرات سیب زمینی از استان گلستان به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و افغانستان و از طریق دریای خزر و بندر امیرآباد مازندران و سه نقطه زمینی گمرک های اینچه برون گلستان، درگز و لطف آباد خراسان رضوی انجام می شود.
به گزارش ایرنا امسال در گلستان 4 هزار و500 هکتار از اراضی به کشت سیب زمینی بهاره اختصاص دارد و کارشناسان جهادکشاورزی پیش بینی کرده اند که 100 هزار تن محصول برداشت شود.
طبق گزارش انجمن ملی سیب زمینی کاران ایران، استان گلستان ظرفیت صادرات 30 هزار تن از این میزان محصول را دارد و بقیه سیب زمینی تولیدی استان به صورت خود مصرفی بوده و یا به کارخانه ها منتقل و فرآوری می شود.
سال قبل 12 هزار تن سیب زمینی تولیدی گلستان از گمرکات استان به سایر کشورها و به ویژه حوزه آسیای میانه صادر شد.
گلستان واقع در شمال ایران با ترکمنستان همسایه است واز طریق خطوط ریلی و دریای خزر با قزاستان و دیگر کشورهای آسیای میانه و روسیه ارتباط دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.