به گزارش خبرنگار ایرنا سیداحمد حسینی روز سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به برگزاری انتخابات این سازمان در 30 تیر ماه سال جاری، افزود: این انتخابات هر چهار سال یکبار برگزار می شود و مسئولیت آن برعهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی اظهار داشت که اعضای هیات نظارت این انتخابات شامل چهار نفر از سوی وزارتخانه به همراه یک نماینده فرماندار مرکز استان هستند و ریاست استانی هیات اجرایی را معاون درمان دانشگاه و ریاست شهرستانی را مسئولین شبکه های بهداشت ودرمان برعهده خواهند داشت.
به گفته وی؛ هیات اجرایی شامل 5 نفر عضو اصلی و 2 عضو علی البدل هستند که از بین 12نفر از اعضای این سازمان انتخاب می شوند.
وی یادآورشد: هیچ یک از اعضای هیات نظارت و هیات اجرائی حق نام نویسی برای نامزدی در انتخابات سازمان نظام پزشکی استان را ندارند.
حسینی افزود که انتخابات سازمان نظام پزشکی استان در هشت حوزه انتخابیه در گلستان برگزار خواهد شد.
رئیس هیات اجرائی انتخابات سازمان نظام پزشکی گلستان با بیان اینکه داوطلبان می توانند از هم اکنون تا 20 خرداد ماه فرصت نام نویسی دارند، گفت که تابعیت جمهوری اسلامی، نداشتن فساد اخلاقی و مالی، داشتن حسن شهرت اجتماعی و شغلی، داشتن حسن شهرت در تعهد عملی به احکام اسلامی و قانون اساسی و دارا بودن حداقل سه سال عضویت در سازمان نظام پزشکی استان از جمله شرایط داوطلبان است.
به گفته وی؛ در شهرستان هائی که سازمان های نظام پزشکی آن حداقل 100 عضو داشته باشد، انتخابات برگزار خواهد شد که بر این اساس شامل شهرهای گرگان، مینودشت، کلاله، گنبدکاووس، کردکوی، علی آباد کتول، بندرترکمن و بندرگزاست.
وی تصریح کرد: تعداد اعضای هیات مدیره این سازمان در شهرستان ها و حوزه های مختلف براساس جمعیت عضو سازمان و جمعیت آن شهرستان است که بین هشت تا 12 نفر را شامل می شود.
به گزارش ایرنا سازمان نظام پزشکی یک ارگان صنفی بوده که از جمله وظایف آن پیگیری شکایات در حوزه قصور پزشکی است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.