به گزارش ایرنا سعید مازندرانی روز شنبه در گفتگوی خبری افزود: طرح کارورزی سال گذشته به صورت آزمایشی (پایلوت) در گلستان اجرا شد و در قالب آن 550 نفر توانستند در واحدهای کارگری جذب شوند.
وی با اشاره به اینکه این طرح امسال به صورت کشوری اجرا خواهد شد، افزود: هدف از اجرای آن جذب و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی است.
مازندرانی اظهار داشت که انتقال مهارت و تجربه وهمچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار از اهدافی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای طرح کارورزی پیگیری می کند.
وی درخصوص شرایط سنی برای پذیرش در طرح کارورزی اظهارداشت که حداکثر سن برای مقطع تحصیلی کارشناسی 26 سال، کارشناسی ارشد 30 سال و دکتری 33 سال است که برای پسران سابقه خدمت سربازی به آن اضافه خواهد شد.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح کارورزی در ابتدا به صورت یک دوره آموزشی 4 الی 9 ماهه خواهد بود، تصریح کرد: کارفرمایانی که علاقمند برای بکارگیری کارورزان هستند، لازم است که در سامانه ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: برای متقاضیان طرح کارورزی یک دوره آمادگی شغلی برگزار خواهد شد و به طور میانگین هر ماه 100 ساعت آموزش خواهند دید.
مازندرانی با بیان اینکه کارورزان در طول دوره کارورزی بیمه مسئولیت مدنی خواهند شد، تاکید کرد: در مدت دوره کارورزی مبلغ 310 هزار تومان از طریق دولت به کارورزان پرداخت خواهد شد و کارفرمایان نیز می توانند به صورت توافقی مبلغی را تحت عنوان کمک هزینه به آنان پرداخت نمایند.
وی در پایان اضافه کرد: چنانچه کارفرما و کارورز با یکدیگر برای جذب به توافق برسند، دولت بیمه سهم کارفرما را تا 2 سال پرداخت خواهد کرد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.