رحمت الله غیادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درسال زراعی جاری درسطح 1500 هکتار از اراضی شهرستان گنبدکاووس هندوانه کشت شده است که در 10 تا 15 روز آینده بتدریج به بازار مصرف می آید.
وی گفت: هندوانه های کشت شده از نوع خوراکی و بیشتر در چهار دهستان 'فجر، آق آباد، سلطانعلی و باغلی مرامه' این شهرستان می باشد.
غیادی اضافه کرد: امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی، سطح زیر کشت این محصول، یک هزار هکتار کاهش پیدا کرد.
وی درخصوص هندوانه موسوم به اترک گنبدکاووس که چند سالی است، کمتر در بازار مصرف مشاهده می شود، تصریح کرد: کشت این محصول وابستگی شدید به آب رودخانه اترک دارد که با توجه به احداث سد شیرین دره در استان خراسان شمالی و کاهش آب آن، کشت هندوانه اترک نیز محدود شده و بعضا به صورت دیم کشت می شود.
کشت محصول هندوانه خوراکی درمنطقه گنبدکاووس معمولا در فروردین آغاز و از نیمه دوم خرداد بتدریج برداشت می شود و علاوه بر آن، کشت هندوانه نوع دانه ای نیز پس از برداشت گندم در منطقه انجام می شود که بیشتر تخم آن مورد استفاده قرار می گیرد.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان با حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های برتر استان و کشور در تولیدات کشاورزی بویژه گندم است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.