حسن سرشتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: هم اکنون یک پژوهشگاه در کشورفعالیت دارد که چندی پیش در تبریز به بهره برداری رسید و دومین مرکز قرار است در گلستان افتتاح شود.
وی اظهار داشت: این مراکز در واقع دفاتر منطقه ای پژوهشگاه سازمان استاندارد بوده و چند استان همجوار را پوشش می دهد.
به گفته وی؛ افتتاح این مراکز پژوهشی در هر استان با توجه به قابلیت های استانی و محصولات خاص آن انجام می گیرد و در گلستان محصولات لبنی به عنوان محصول خاص در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: بنا داریم در این قالب و روی یک تا سه محصول ملی استان های حوزه هر منطقه کارهای پژوهشی انجام شود و در واقع پژوهشگاه ها رویکرد ملی خواهند داشت.
سرشتی با اشاره به استقرار پژوهشگاه مرکزی در زمین 20 هکتاری در کرج، گفت: انجام آزمون های سازمان ملی استاندارد که نقش حاکمیتی در کشور دارد، تدوین استاندارد پژوهش محور که همراه با استاندارد ملی خواهد بود و برگزاری دوره های آموزش مختلف به جهت ترویج استاندارد، از وظایف این پژوهشگاه است.
رئیس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران افزود: پزوهشگاه بازوی تحقیقاتی سازمان استاندارد در زمینه توسعه صنایع کشور است و یکی از بخش های مد نظر نیز شرکت های دانش بنیان هستند.
وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری نقش مهم و کلیدی در بحث اقتصاد مقاومتی دارند و ما وظیفه داریم بر روی استانداردهای این شرکت ها برنامه ریزی نمائیم.
سرشتی افزود: این پژوهشگاه با توجه به ارتقاء استانداردهای مختلف در کیفیت محصولات با تکنولوژی روز تلاش دارد.
وی ادامه داد: اکنون 118 آزمایشگاه در سایت مرکزی پژوهشگاه همکاری دارند که 120 کارشناس امور مربوط به آن را انجام می دهند.
رئیس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران امروز از موقعیت و جانمایی پژوهشگاه گلستان بازدید کرد و در ادامه با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار و گفت و گو نمود.
در این دیدارتفاهم نامه همکاری به منظور تکمیل و تجهیز پژوهشگاه استاندارد استان گلستان به امضای طرفین رسید.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.