به گزارش خبرنگار ایرنا محمد ربیعی روز دوشنبه در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان در گرگان اظهارداشت: در سال جدید دوره های مهارت آموزی برای جوانان در نظر گرفته شده تا جذب بازار کار شوند و شورای ملی مهارت نیز در استان تشکیل شده است.
وی درخصوص توسعه کارورزی نیز گفت که دراین حوزه استفاده مراکز تولیدی و بنگاه های تولیدی زودبازده از نیروی جوان در دستور کار قرار گرفته است.
ربیعی تاکید کرد که کمیته ارزیابی حوزه اشتغال باید جلسات خود را به صورت هفتگی برگزار نماید و گزارش آن را به کارگروه اشتغال ارائه دهد.
وی بدون اعلام آماری ادامه داد: گلستان در سال گذشته در بخش اعتبارات برای اشتغال وهمچنین رفع موانع تولید اعتبارات خوبی کسب کرده است و امسال نیز این اعتبارات به منظور اجرایی شدن بحث اشتغال بهتر و رسیدن دولت به اهداف و وعده های خود افزایش خواهد یافت.

** سهم هشت دهم درصدی گلستان از اشتغال
به گزارش ایرنا مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز گفت: دولت مکلف است سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد کند که سهم استان گلستان 8 دهم درصد است که این میزان به گفته وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی تا یک درصد قابل افزایش می باشد.
سعید مازندرانی اضافه کرد: برای رسیدن به این آمار باید تلاش و کار مضاعف در دو حوزه انجام گیرد که یکی از آنها ایجاد اشتغال جدید و دیگری حفظ اشتغال موجود است که این فعالیت ها درحفظ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری موثر است.
وی افزود: در این راستا بسته های رونق تولید و اشتغال، حمایت از توسعه اشتغال پایدار، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی برای جوانان با دستورالعمل هایی مشخص شده است.
مدیرکل تعاون گلستان همچنین گفت که مدیران باید عملکرد خود را در حوزه اشتغال در سامانه رصد به ثبت برسانند.
به گفته وی؛ سال گذشته اقدامات خوبی در بخش اشتغال استان انجام شد اما تنها 11هزار شغل در سامانه ثبت شده است.
وی یادآور شد: امسال ارزیابی عملکرد براساس ثبت در سامانه می باشد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.