به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اوقاف استان، حجت الاسلام سیف الله سهرابی اظهار داشت: در این طرح 24 مبلغ بومی و 12 مبلغ غیربومی برای اجرای برنامه در ماه رمضان فعالیت دارند.
وی گفت: روحانیان شرکت کننده در این طرح علاوه بر سخنرانی، پاسخ به سوالات، ارائه مشاوره وقف، برپایی اقامه نماز جماعت و بیان احکام، در برپایی خیمه های معرفت در 18 بقعه متبرکه استان فعالیت خواهند داشت.
مدیرکل اوقاف گلستان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره سفره های افطاری ساده، افزود: امسال مراسم افطاری ساده در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اجرای نیات واقفان در 23 امامزاده شاخص استان برگزار می شود.
وی همچنین گفت: آماده سازی و بازسازی فضای امامزادگان برای استقبال از ماه رمضان، غبارروبی و عطر افشانی امامزادگان، جزء خوانی قرآن کریم در 14 بقعه، مجالس انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان در 16 بقعه، نمایشگاه ضیافت الهی در هفت بقعه، ویژه برنامه های وفات حضرت خدیجه (س)، آئین میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع ، آئین های ویژه شب های قدر با حضور مداحان و سخنرانان برجسته استانی و کشوری و اقامه نماز عید سعید فطر پس از یک ماه روزه داری از دیگربرنامه های این اداره کل در آستانه ماه رمضان و همزمان با آن است.
وی از هم استانی ها برای حضور در آئین های ویژه ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه دعوت کرد و افزود که هدف از برگزاری این برنامه ها؛ تبدیل این مکان ها به قطب فرهنگی، تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآن و ایجاد محافل انس با قرآن کریم و اجرای نیات واقفان است.
در گلستان 123 بقعه متبرکه و پنج هزار موقوفه با 63 هزار رقبه وجود دارد.
6204/1648
تنظیم : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.