به گزارش خبرنگار ایرنا، اهالی روستای 340 خانواری سوسرا که نام روستایشان همراه با برخی روستاهای دیگر آزادشهردر شرق استان گلستان به خاطر حادثه انفجار معدن زغال سنگ این شهرستان بر سر زبان ها افتاد و در دو سه هفته اخیر به کانون اخبار بیشتر رسانه های ارتباط جمعی ایران و برخی کشورهای جهان تبدیل شده است، امروز همگام با دیگر مردم ایران اسلامی پای صندوق حاضر شده و رای دادند.
حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر روز 13 اریبهشت امسال رخ داد که در آن علاوه بر مصدوم شدن افزون بر 73 نفر از کارگران، 43 نفر معدنکار زحمتکش نیز جان خود را از دست دادند و نه تنها آزادشهر و استان گلستان که کشور را سوگوار کرد.
مردم این روستای سرسبز حاشیه کوهستان و جنگل که هنوز رخت سیاه به خاطر از دست دادن 6 تن از جوانان خود به نام های 'مجید طالبی، حمید میردار، هادی، مهدی، مجتبی و نورالله سوسرایی' بر تن داشتند، امروز همانند دیگر مردم ایران حضوری پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها داشتند.
برخی از اهالی روستای سوسرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حضور در انتخابات را فارغ از حادثه غمبار دو هفته پیش، تکلیف شرعی خود دانسته و گفتند: انتخابات متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و همه موظفیم برای حفظ انقلاب در صحنه حاضر باشیم.
آنان افزودند: از دست دادن فرزندان این روستا دلیلی برای پا پس کشیدن از حضور در انتخابات و مشارکت گسترده در این عرصه نیست.
منوچهر سوسرایی یکی از اهالی این روستا گفت: امروز تمام خانواده های داغدیده درحادثه معدن از ساعت اولیه رای گیری در محل شعبه اخذ رای این روستا حضور یافته و رای خود را به صندوق انداختند.
وی افزود: عوامل حاضر در شعبه نیز با احترام با پدر، مادر و خانواده افرادی که عضوی از خانواده خود را در حادثه معدن از دست داده بودند، برخورد می کردند.
مصطفی لو، دهیار روستای سوسرا نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه بیشتر اهالی روستا با هم فامیل هستند، اما با همان لباس مشکی که بر تن داشتند، از ساعت اولیه رای گیری در شعبه انتخابات حاضر و رای دادند.
وی افزود: تا کنون حدود 500 نفر در شعبه حاضر و رای خود را در صندوق انداخته اند که این آرا در ساعات باقی مانده بیشتر می شود و همچون انتخابات دوره گذشته به حدود 100 درصد واجدین شرایط رای دراین روستا می رسد.
حضور پرشور مردم داغدار روستای سوسرا در انتخابات امروز به یقین برگ زرینی در تاریخ انتخابات ایران اسلامی دراین منطقه و مهر تاییدی بر وفاداری مردم این دیار نسبت به انقلاب، شهیدان، امام و رهبری است.
شهرستان آزادشهر با حدود 97 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648/1860
گزارش : علی لکزانوری * تنظیم: پری سالارنیا ** انتشاردهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.