به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی زاهدی عصر دوشنبه در همایش بایدها و نبایدهای انتخابات که در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد ،اظهار کرد: این مساله باعث شده که بسیاری از تحقیقات دانشجویان بلااستفاده بماند.
وی در ادامه ایران را یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه از لحاظ بنیه دفاعی و نظامی دانست و افزود: لازمه ادامه قدرت نمایی ایران در این بخش، تکیه بر توان دانشمندان بومی است.
وی همچنین از تعداد بالای بیکاران در کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از آسیب های جدی این بخش، نبود آمارهای درست و صحیح است که برنامه ریزی برای حل آن را با مشکل روبه رو می کند.
زاهدی بیان کرد: در جلسه چندی پیش مجلس شورای اسلامی ، وزیر کار به 2.3 میلیون بیکار در کشور اشاره کرد اما در همان جلسه رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت که ایران دارای 6.5 میلیون بیکار است.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت در برنامه ریزی برای ایجاد شغل کوتاهی کرده و در شرایطی که ظرفیت های فراوانی در کشور برای ایجاد شغل وجود دارد، روز به روز بر تعداد بیکاران افزوده شده است.
وی همچنین دیپلماسی دولت را نیازمند تجدید نظر در سیاست ها دانست و گفت: یکی از مسئولیت هایی که باید در وزارت خارجه به عنوان دستور العمل سفارتخانه های ایران قرار گیرد، تلاش برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورها است.
زاهدی ادامه داد: هم اینک سفارتخانه های ایران برنامه ای برای رونق دادن بیشتر اقتصاد داخل کشور ندارند که لازم است نگاه ها در دستگاه دیپلماسی به سمت این بخش مهم تغییر کند.
3091/1648 / 6037
خبرنگار : میثم محسنی ** تنظیم : پری سالارنیا** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.