حمیدرضا علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ در چهار بخش آموزش ناظران خرید، نشست با انجمن صنفی واحدها و کارخانه های آرد، آموزش عاملان تشخیص و ذیحساب و نشست با مسئولان شعبه های بانک کشاورزی به عنوان عامل برای سرعت بخشیدن در امر پرداخت بهای گندم تحویلی از کشاورزان انجام شده است.
وی بدون اعلام آمار مراکز خرید تضمینی گندم نیز گفت: امسال طبق هماهنگی انجام شده با دستگاه های مرتبط و کارخانه ها، مراکز متعددی به منظور خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پیش‌بینی شده تا مشکلی در حوزه خرید این محصول در استان درسال جاری نداشته باشیم.
علی محمدی همچنین با بیان اینکه یکی از بخش های مهم در این روند، نظارت بر حسن انجام کار خرید گندم است، گفت که ناظران خرید در مراکز گندم استان حاضر خواهند شد و بر امر ورود و خروج محصول گندم نظارت خواهند کرد.
طبق گزارش روابط عمومی شرکت غله گلستان سال قبل یک میلیون و 364هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید شد و گلستان رتبه دوم کشوری را بعد از خوزستان به دست آورد.
مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز چند روز قبل در شورای اداری استان از پیش بینی برداشت افزون بر یک میلیون و 300هزار تن گندم در سال زراعی جاری در استان خبر داد و گفت که مبالغ خرید تضمینی گندم و جو زارعان گلستانی بدون مشکل و در کمترین زمان ممکن پرداخت می شود.
امسال شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را 13 هزار ریال تعیین کرد، در حدود 380 هزار هکتار از زمین های گلستان گندم آبی و دیم کشت شده است.
استان گلستان واقع در شمال کشور از قطب های مهم تولید گندم کشور به شمار می رود، مصرف سالانه گلستانی ها حدود 300 هزار تن گندم بوده و بقیه محصول برداشتی به سایر استان ها برای تامین نان آنان در طول سال حمل می شود.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.