به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الله خلیل زاده صورتی عصر شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: با این اعتبار ، گلستان رتبه نخست جذب اعتبارات عمرانی را در میان شرکت شهرک های صنعتی سایر استان های کشور کسب کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با هزینه کرد این اعتبارات حداقل زیرساخت های شهرک های صنعتی استان برای جذب سرمایه گذار، بیشتر فراهم شود.

*ایجاد 2185 فرصت شغلی جدید در شهرک های صنعتی گلستان
وی از ایجاد دو هزارو 185 فرصت شغلی جدید در سال 96 در شهرک های صنعتی استان خبر داد وگفت: سرمایه گذاری در ایجاد فرصت های شغلی جدید یکی از رویکردهای اصلی سازمان در قالب اقتصاد مقاومتی است که جوانان گلستانی از آن بهره مند خواهد شد.
خلیل زاده صورتی همچنین به نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دررونق واحدهایی تولیدی در شهرک های صنعتی استان در سال 95 اشاره کرد و افزود: سال قبل 199 واحد یا طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی مستقر در شهرک های صنعتی استان به مبلغ دو هزار و 460 میلیارد ریال وام در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دریافت کردند که در جذب این تسهیلات، رتبه نخست کشوری کسب شد.
وی پیگیری اجرای طرح های آموزش به کارگران مشغول به کار در شهرک های صنعتی، مطالعه خوشه های صنعتی در بازاریابی و تسهیل فروش محصول، ایجاد 4 الی 5 تصفیه خانه و استفاده از پساب را از دیگر طرح های مهم سال جاری این شرکت در گلستان برشمرد.
به گزارش ایرنا در گلستان 23 شهرک صنعتی با ظرفیت اسمی اشتغال 12 هزار نفر وجود دارد.
استان مرزی گلستان با افزون بر یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت در 14 شهرستان دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری است و مطابق سند توسعه قرار است به سوی صنعتی شدن هم پیش برود.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.