به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بند پی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان که در شهرستان آق‎قلا برگزار شد، اظهار داشت: تلاش برای رفع آسیب های اجتماعی دغدغه مقام معظم رهبری است به نحوی معظم له در این خصوص چهار نشست برگزار کردند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در این نشست ها نکته های کارشناسی را مورد ارزیابی قرار دادند و سازمان بهزیستی نیز با توجه به وظایف و ماموریت‎ محوله درحوزه اجتماعی نقش راهبردی را مد نظر دارد.
محسنی بندپی اضافه کرد: این سازمان در حوزه تلاش برای یافتن راهکارهای کاهش طلاق، زنان سرپرست خانوار، نگهداری معتادان در مراکز 15 و 16 نقش اصلی و سرپرستی کارگروه‎ها را برعهده دارد.
وی همچنین با بیان اینکه اجرای نظام مراقبت‎ اجتماعی در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اکنون در این خصوص 9 دستگاه و سازمان این طرح را در 6 استان در دو مقطع تحصیلی دانش آموزی به صورت پایلوت در دست اجرا دارند.
به گفته محسنی‎ بندپی؛بکارگیری خدمات تخصصی و مداخلات به هنگام در بحران‎های اجتماعی، مشاوره و اجرایی کردن سند کاهش خودکشی از جمله موضوعاتی است که توسط سازمان بهزیستی در دستور کار قرار دارد.

* سند جامع پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در گلستان پیگیری می شود
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز بر پیگیری سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی از سوی فرمانداران و بخشداران تاکید کرد و گفت: راهبرد پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در استان پیگیری می شود.

* کاهش آمار خودکشی در گلستان
مدیر کل اجتماعی استانداری گلستان نیز از کاهش 20 درصدی آمار خودکشی در استان خبر داد و گفت: در این خصوص ائمه جمعه و جماعت در جهت اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم تلاش بی‎وقفه‎ای داشته و دارند.
عبدالرضا چراغعلی افزود: شیب‎ تند طلاق نیز در استان کنترل شده است و توانستیم مسیر خوبی برای ثبات و پایداری خانواده در استان ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد که مساله پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان با جدیت بیشتری دنبال می شود و همچنین برنامه ریزی شده تا برای کنترل آسیب‎ها و توجه به این مشکلات، مسئولان کشوری را برای بازدید به شهرستان‎های آسییب‎پذیر استان دعوت کنیم.
در حاشیه این مراسم چند طرح خدماتی و اجتماعی بهزیستی گلستان به بهره برداری رسید.
شهرستان آق قلا در فاصله 15کیلومتری شمال شهر گرگان قرار دارد.
62041648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.