محمدحسین ملاح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور پرتعداد ورزشکاران ، برگزاری در هشت وزن ، میزبانی از 2 سبک این رشته و برخی قوانین خاص آن مانند نداشتن ضربه فنی، از جمله عوامل دخیل در طولانی شدن زمان برگزاری و ناتمام ماندن این رقابت ها بود.
وی بیان کرد: به دلیل قانون ضربه فنی در کشتی، امکان اتمام مسابقه قبل از پایان زمان قانونی وجود دارد اما در گراپلینگ مهلت 5 دقیقه ای مبارزه باید به پایان برسد و به همین دلیل زمان بیشتری برای اجرای مسابقات لازم است.
به گفته وی؛ همچنین قوانین این رشته به گونه ای است که اعتراض به رای صادر شده از داوران در آن به عادت تبدیل شده است و افزایش تعداد اعتراضات منجر به افزایش زمان برگزاری مسابقات می شود.
وی ادامه داد: طولانی شدن زمان برگزاری، گرمای هوا و فشار مسابقات نیز در افزایش تعداد اعتراضات به داوری ها بی تاثیر نبود که نتیجه همه این اتفاقات باعث شد که فرصتی برای برگزاری دیدارهای فینال باقی نمانده و این بخش به زمان دیگری موکول شد.
ملاح گفت: این مسابقات با حدود 190 ورزشکار استان های کشور، در دو سبک و بر روی 2 تشک روز گذشته درکردکوی واقع در غرب استان گلستان برگزار شد اما نفرات برتر اوزان هشت گانه فرصت رقابت در مسابقه فینال را پیدا نکردند.
نایب رئیس مردان هیات کشتی گلستان بیان کرد: این گونه اتفاقات و حاشیه های به وجود آمده ارتباطی با هیات کشتی گلستان ندارد و برنامه ریزی برای برگزاری یک روزه رقابت ها بر عهده فدراسیون بود.
وی افزود: گراپلینگ اگر چه زیر نظر فدراسیون کشتی اداره می شود اما ورزشی وارداتی و دارای کمترین سنخیت با ورزش های پهلوانی و باستانی مانند کشتی است که طبع خشونت آمیز آن بروز برخی رفتارها مانند اعتراض مداوم به آرای داوران را عادی جلوه می دهد.
ملاح به میزبانی چند روزه گلستان از مسابقات کشتی قهرمانی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته میزبان مسابقات کشوری کشتی ساحلی در 3 رده سنی، رقابت های آلیش، گورش و 2 سبک گراپلینگ بودیم و نتایج مطلوب و رضایت بخشی کسب شد.
به گفته وی؛ گلستان در رده سنی بزرگسالان کشتی ساحلی کشور به مقام دوم رسید، در آلیش تیم الف گلستان قهرمان شد و تیم ب به عنوان سوم رسید و در گورش هم گلستان قهرمان شد.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.