به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی همزمان با روز جوان در جمع جوانان منتخب بخش های گوناگون استان اظهار کرد: جوانان گلستانی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در شکل دهی سرمایه انسانی، علمی و دانایی دارند و می توانند با بهره مندی از این قابلیت های منحصر به فرد ، زمینه رشد و اعتلای خود و جامعه را فراهم کنند.
امام جمعه گرگان بیان کرد: مشارکت جوانان در بخش های گوناگون از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیازمند برنامه ریزی صحیح و تخصیص بودجه های لازم است که رسیدن به این هدف فقط مربوط به یک نهاد خاص نیست.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری حضرت علی اکبر (س) را الگوی جوانان گلستانی دانست و گفت: جوانان با تاسی به حضرت علی اکبر (س) راه رسیدن به سعادت واقعی را برای خود هموار می کنند.
آیت الله نورمفیدی بیان کرد: نقش موثر جوانان در تحولات گسترده اجتماعی به خصوص در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر فردی پوشیده نیست ،اما نکته قابل توجه برای مسئولان، تلاش برای حل مشکلات و کمبودهایی مانند کاهش دغدغه اشتغال، ازدواج و مسکن این قشر تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم به تلاش های موثر دولت در فراهم کردن زمینه فعالیت بیشتر جوانان در عرصه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد دارای مجوز در استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 4 برابر شده است.
بهمن طیبی اظهار کرد: در آغاز فعالیت دولت یازدهم، 9 سمن مجوز دار در گلستان فعال بود که با بسترسازی کافی هم اینک 35 سازمان مردم نهاد در استان فعالیت دارند.
وی یکی از اهداف این اداره کل را زمینه سازی مناسب برای ورود بیشتر جوانان به عرصه فعالیت های عمومی و اجتماعی با هموار کردن مسیر تاسیس سمن ها بیان کرد و افزود: با توجه به ماهیت تصدی گرایانه بسیاری از امور دولتی بدون شک سازمان های مردم نهاد جوانان می توانند به مراتب کم هزینه تر، سودمندتر و پربهره‌ برنامه های مختلف را انجام دهند.
در این جلسه از 29 جوان برتر فعال در بخش های گوناگون استان گلستان قدردانی شد.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.