محمد تازیکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: انتخابات تبلور نظام مردمی و اعتماد مردم به نظام است، لذا با برگزاری انتخاباتی سالم جواب اعتماد مردم را خواهیم داد و حضور حداکثری مردم؛ ناامیدی دشمن را در پی دارد.
وی گفت: در انتخابات سه اصل مشارکت حداکثری، سلامت و امنیت سرلوحه کار بوده و مسئولان با همدلی زیر چتر ولایت این انتخابات را نیز مانند انتخابات گذشته، سالم و بدون حاشیه برگزار خواهند کرد.
تازیکی تاکید کرد که دستگاه قضایی نیز با تمام تلاش پیگیر برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه بوده و در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی و قاطع صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه رویکرد دادگستری گمیشان پیشگیری از بروز تخلف و جرائم انتخاباتی است، تصریح کرد: لازمه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است و قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری با شور و نشاط انتخاباتی هیچ منافاتی ندارد و به معنای محدود کردن یا ممنوع کردن فعالیت‌های قانونی نیست.
به گزارش ایرنا؛ پایش و رصد مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرائم احتمالی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه و نحوه اجرای آن از جمله وظایف این ستاد است.
وی با بیان اینکه اشخاصی که می خواهند به عنوان اداره کننده شهرها و روستاها انتخاب شوند باید قانونمدار و قانون گرا باشند، اظهار کرد: در غیر این صورت نمی توانند مردم را به سمت قانون گرایی هدایت کنند.
به گفته وی؛ قانون گرایی و ترجیح مصالح عمومی و ملی بر‌‌‌‌ منفعت های شخصی و گروهی و جناحی همراه با ترویج اخلاق اسلامی یکی از مسئولیت های نامزدها است.
تازیکی همچنین افزود که از فضای مجازی باید برای تشویق مردم به حضور پرشور دراین عرصه بهره گیری شود.
وی اضافه کرد که استفاده افراد از امکانات عمومی له یا علیه شخص و نامزدها جرم است و با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.
گمیشان در شمال غرب استان گلستان واقع است، این شهرستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، دارای 68 هزار و 773 نفرجمعیت در دونقطه شهری و 32 روستا است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.